Κάποτε η AOL ήταν τόσο μεγάλη που μέσα σε έναν χρόνο μπόρεσε να εξαγοράσει την εταιρεία που έμαθε στον κόσμο τι σημαίνει web browser (Netscape) και έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους ομίλους ΜΜΕ και ψυχαγωγίας (Time Warner). Χρειάστηκε να περάσει λιγότερο από μια δεκαετία για να έρθει μια παρακμή τόσο έντονη που οδήγησε όχι απλώς στην εξαγορά της εταιρείας από τη Verizon αλλά και για την σχεδόν πλήρη αλλαγή προφίλ της –στην πραγματικότητα η εταιρεία σήμερα ακροβατεί μεταξύ της διαχείρισης διαφήμισης και της παροχής περιεχομένου όμως ως brand έχει πρακτικά πεθάνει.
Τα παραπάνω θα μπορούσαν ίσως να είναι προφητικά για το μέλλον της Yahoo αν πιστέψουμε την έντονη φημολογία ότι εντός των προσεχών ωρών θα ανακοινωθεί και επίσημα η εξάγορά της –επίσης από τη Verizon. Συνεχίζοντας τη στρατηγική που ξεκίνησε πέρσι με την AOL, ο νούμερο δύο κολοσσός των αμερικανικών τηλεπικοινωνιών, εξαπλώνεται όσο μπορεί στην αγορά του digital –για το άνοιγμα σε μια τέτοια αγορά, 5 δις δολάρια ετησίως δεν είναι και τόσο μεγάλη επένδυση για μια telco.
Και πρόκειται για μια επένδυση που συζητιέται επί μια δεκαετία: στο κείμενό της για την εξαγορά η Κάρα Σουΐσερ, το 50% του “recode” και μια από τις γνωστότερες δημοσιογράφους του χώρου, αναφέρεται σε τουλάχιστον τέσσερις ακόμα απόπειρες αρχής γενομένης από το 2006 –επιπλέον, αναφέρεται και σε μαι ακόμα προσφορά που έγινε από την AOL στα μέσα της δεκαετίας του 1990, δέκα χρόνια πριν η Verizon αποδειχθεί ισχυρότερη και από τους δύο online γίγαντες. Ίσως οι εξελίξεις αξίζει να ληφθούν σοβαρά υπόψη από όσους έχουν την τάση να θεωρούν ότι οι “νέες” εταιρείες θα εκμηδενίσουν τις “παλιές”.
Όπως και να 'χει, η Yahoo όπως την ξέραμε μάλλον έληξε ήδη –εντός των προσεχών ημερών θα μάθουμε αν η πρόταση της Verizon θα γίνει τελικά δεκτή και τι ακριβώς από την εταιρεία θα περάσει στα χέρια του νέου της ιδιοκτήτη: ναι, υπάρχει μια συζήτηση (και η κ. Σουΐσερ) αναφέρεται και σ' αυτή στο παραπάνω άρθρο σχετικά με την πλήρη κατάργηση της ονομασίας “Yahoo”. Και ίσως και να είναι καλύτερα έτσι: ιδιαίτερα κατά το διάστημα της καθοδήγησης της Μαρίσα Μάγερ, η εταιρεία άλλαξε ούτως ή άλλως στόχους αρκετές φορές με αποτέλεσμα πλέον να μην είναι σαφές τι ακριβώς είναι αυτό που προσφέρει. Ακόμα και αν το rebranding δεν ήταν συνειδητό (που μάλλον ήταν), στην πραγματικότητα υπήρξε και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος των σημερινών χρηστών να μην ξέρει ακριβώς “τι πουλάει” η εταιρεία με την ιστορική ονομασία. Από αυτή την άποψη, η πλήρης απορρόφησή της από τη Verizon δεν είναι παρά το τελευταίο καρφί σε ένα φέρετρο που έχει κλείσει προ πολλού...
Σχόλια