Δεν ξέρω αν σας το έχω πει αλλά το Google+ το αγαπώ. Κυρίως επειδή μου θυμίζει το friendfeed (δεν ξέρω αν το θυμάστε τούτο, εγώ όμως το νοσταλγώ). Ξάφνου τις προάλλες, εκεί που ήμασταν εμείς κι εμείς, ήρθαν οι γραβάτες. Οι corporate. Τα στελέχη. Οι σελίδες καλέ!
Το Google+ άνοιξε τη αγκαλιά του που λες τούτες τις μέρες και επέτρεψε τη δημιουργία σελίδων. Τα μεγάλα ονόματα αριβάρισαν και σιγά σιγά άρχισαν να φτιάχνουν σελίδες και τα μικρότερα. Πολυφωνία, ομοβροντία και ολίγον από σοκ έπεσε στη ροή μου. Εγώ πάλι τις σελίδες τις βλέπω με καλό μάτι.
Πρώτα πρώτα η ύπαρξη των σελίδων επιτέλους δίνει την ευκαιρία στις εταιρείες να έχουν τη γωνιά τους στο Google+ και να μην προσπαθούν να φτιάξουν προφίλ. Το προφίλ είναι για τους χρήστες. Χρόνια το λέω και το φωνάζω, ειδικά στο facebook, και οι corporate δεν εννοούν να το καταλάβουν. Δε θέλω σε καμία περίπτωση η εταιρεία να είναι φίλος μου. Θέλω να την ακολουθώ, να το κουβεντιάζω αλλά δε θέλω να πιάσουμε κορέους.
Δεύτερον. Το Google+ έχει ένα καταπληκτικό πλεονέκτημα εναντίον του twitter: πολλούς περισσότερους από 140 χαρακτήρες. Το οποίο είναι καλό για το χρήστη και καλό για την έξυπνη εταιρεία. Για την εταιρεία που νομίζει ότι όλα online είναι εύκολα και οι χρήστες μόνο θα τη λατρεύουν έχουν να γίνουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Με την κακή έννοια.
Τρίτον. Οι σελίδες μπορούν να αφήνουν σχόλια στους χρήστες. Κάτω από τα updates των ίδιων των χρηστών. Επιτέλους, διάδραση με νόημα. Όχι μόνο ελάτε σε μένα αλλά έρχομαι κι εγώ σε σας. Η μεγάλη ευκαιρία να τρέξουν κι οι corporates και να ανεμίσουν οι γραβάτες ανέμελα στον αγέρα. Τώρα βέβαια αυτό είναι και ολίγον από δίκοπο μαχαίρι. Έχει να πέσει spam και των γονέων.
Τέταρτον. Δεν ξέρω τί λένε οι επαγγελματίες αλλά εμένα το design μ’αρέσει. Άπλα βρε παιδί μου, ανοιχτωσιά. Ασπρίλα. Ανοίγει το μάτι σου. Τσακ μπαμ βλέπω τις πληροφορίες που θέλω χωρίς τα άπειρα κουτάκια και τις διαφημισούλες του facebook. Έλα τώρα που δε σ’αρέσει!
Πέμπτον. Αυτό που δε μπορούν να κάνουν οι χρήστες αυτή τη στιγμή είναι να ξεκινήσουν μία συζήτηση σε μία σελίδα. Κακό. Κάκιστο. Πλην όμως δεν είναι απίθανο να αλλάξει, νέα υπηρεσία είναι, φαντάζομαι θα προσθέσουν διάφορους τρόπους διάδρασης και επικοινωνίας.
Έκτο και τελευταίο. Οι χρήστες. Μόλις 40 εκατομμύρια χρήστες ενώ το facebook έχει 800 εκατομμύρια. Ναι, αλλά μέσα σε αυτά τα 800 εκατομμύρια είναι πολλοί με τις φωτογραφίες α λα πάπια, με τα ανέκδοτα του 1821, με τα αλαμπουρνέζικα. Ενώ η δική μου εντύπωση είναι ότι στο Google+ ο θόρυβος είναι πολύ λιγότερος. Θα μου πεις, εξαρτάται και από το ποιους ακολουθείς. Ορθόν, όπως και σε κάθε δίκτυο. Όσο όμως οι χρήστες είναι λιγότεροι και από εκείνους που χρησιμοποιούν νέες υπηρεσίες πρώτοι, τα σχόλια και οι συζητήσεις μαζί τους μπορεί να είναι εξαιρετικά πολύτιμα για μία εταιρεία.
Τώρα στα κοντά βέβαια θα έρθει κι η μάνα μου στο Google+. Δηλαδή όχι η δική μου (που ροκάρει όπως έχω ξαναπεί) αλλά εκείνη η ιδεατή Ελληνίδα μάνα που σε κυνηγάει με ένα τοστ. Ε και τότε έχει να γίνει μεγάλο πατιρντί.
Σχόλια