Τηλεόραση: από ένα κλειστό σε ένα ανοικτό και δυναμικό μέσο

Τηλεόραση: από ένα κλειστό σε ένα ανοικτό και δυναμικό μέσο

Μέχρι τώρα ξέραμε ότι η τηλεόραση ήταν ένα πολύ ακριβό "σπορ", ένα μέσο το οποίο χωράει λίγους, καθώς οι απαραίτητες επενδύσεις για να βγεις στον αέρα ήταν τεράστιες. Απόκτηση άδειας, υποδομή, προσωπικό και πόσες ακόμη παράμετροι δημιουργούσαν νούμερα που για να τα αντέξει κάποιος/οι έπρεπε να είχαν πολύ μεγάλες τσέπες. Έτσι λοιπόν η τηλεόραση πέρασε στη συνείδησή μας ως ένα πολύ κλειστό μέσο (εντάξει, στην Ελλάδα με το χάος που επικράτησε είτε στο ποιοι πήραν άδεια, είτε στο ποιοι εκπέμπουν χωρίς άδεια, η εικόνα είναι και εδώ λίγο διαφορετική από άλλα κράτη, αποκτώντας και την απαραίτητη γραφικότητα, που έχουν και άλλοι τομείς στη χώρας μας).

Την πεποίθησή μας για το άβατο της τηλεόρασης και το ποιος μπορεί να μπει στο οικοσύστημά της, έρχονται να σαρώσουν και εδώ οι τεχνολογικές εξελίξεις. Οι έξυπνες τηλεοράσεις (Smart TV) που έχουν μπει εδώ και αρκετούς μήνες στη ζωή μας δημιουργούν νέα δεδομένα. Όπως ίσως γνωρίζουμε αυτές οι νέες τηλεοράσεις βασίζονται περίπου στη λογική των smartphones. Κάποιοι αναπτύσσουν εφαρμογές με το περιεχόμενο που θέλουν να προσφέρουν και οι χρήστες, εφόσον τους ενδιαφέρει, τις κατεβάζουν για να παρακολουθήσουν το περιεχόμενο.

Για τους παρόχους περιεχομένου που δεν έχουν μεγάλα οικονομικά μέσα δημιουργείται μια πολύ μεγάλη ευκαιρία. Να δημιουργήσουν ένα τηλεοπτικό κανάλι (με τη μορφή TV App), με πολύ μικρότερα έξοδα από όσα θα χρειαζόταν για να στήσουν ένα παραδοσιακό, με τον τρόπο που λειτουργούσε μέχρι σήμερα και λειτουργεί ακόμα. Έξοδα που μπορεί να κατεβαίνουν ακόμα και σε μερικές χιλιάδες ευρώ για την υλοποίησή του και την ανάπτυξη της αντίστοιχης εφαρμογής.

Θα αναρωτηθείτε τι βαθμό επιτυχίας μπορεί να πετύχουν τέτοιες προσπάθειες. Ποιος ήξερε τη Rovio Mobile πριν γίνουν επιτυχία τα angry birds; Ή ποιος από εμάς περίμενε ότι ένα παιχνίδι που θα πέταγες πουλιά πάνω σε γουρούνια θα γινόταν παγκόσμια επιτυχία που θα απέφερε στην εταιρεία που το δημιούργησε κάποια εκατομμύρια δολάρια το μήνα; Τι θέλω να πω με αυτά τα παραδείγματα, έστω και απλοϊκά; Ότι το κοινό, όπως και στο Internet, έτσι και στις εφαρμογές είτε των κινητών είτε των τηλεοράσεων πλέον, δεν ξέρουμε τι θα αγαπήσει, με τι θα κολήσει. Έχοντας τη δυνατότητα να λειτουργήσει όπως λειτούργησε στο Internet, αντίστοιχα μπορεί να διαμορφωθεί η συμπεριφορά του  και στην τηλεόραση. Διαλέγοντας το περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει και όχι επιλέγοντας απλά κάποιο από τον περιορισμένο αριθμό που του "σερβίρεται". Βλέποντας όποτε εκείνο θέλει ένα δελτίο ειδήσεων, μία εκπομπή για το αυτοκίνητο, ένα μουσικό Top 10 (σε ένα αντίστοιχο θεματικό κανάλι μέσω TV App) και όχι όποτε είναι στο πρόγραμμα των καναλιών, όπως αυτά είναι σήμερα.

Σε ένα οικοσύστημα τηλεόρασης που θα λειτουργεί σε όλες τις παραμέτρους (ακόμα και στη μέτρηση τηλεθέασης ή το μοίρασμα της διαφήμισης), όπως λειτουργεί το Internet, έχουν πολύ περισσότεροι πάροχοι περιεχομένου την ευκαιρία τους.

Σίγουρα μέχρι να διαμορφωθει η νέα αγορά της τηλεόρασης θα χρειαστεί καιρός... Αν διαμορφωθεί όμως, γιατί εκτός από ανοικτό μέσο η τηλεόραση θα αποκτήσει και δυναμική για να εξελίσσεται συνεχώς με στόχο να κατακτήσει τον τελικό καταναλωτή...

TV APP,SMART TV,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home