MWC 2013: Μεγάλωσε ο χώρος, μειώθηκαν οι νέες συσκευές

MWC 2013: Μεγάλωσε ο χώρος, μειώθηκαν οι νέες συσκευές

Στο preview του Mobile World Congress 2013 ο Δημήτρης μας είχε προειδοποιήσει για το μειωμένο αριθμό των συσκευών που θα αντικρίζαμε φέτος στην έκθεση. Όμως, μέχρι να ξεκινήσει η έκθεση, ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος. Δεύτερη μέρα σήμερα της έκθεσης και σαφώς έχουμε πλέον μια ολοκληρωμένη εικόνα για τα νέα smartphones που έκαναν ντεμπούτο στην έκθεση, με το τελικό συμπέρασμα να παραμένει ίδιο. Οι ανακοινώσεις καινούργιων μοντέλων στο φετινό Mobile World Congress ήταν σαφώς μειωμένες. Ίσως όχι τόσο σε επίπεδο αριθμών όσο (και πολλές φορές είναι πιο σημαντικό αυτό) σε επίπεδο ενδιαφέροντος, καθώς με εξαίρεση τη Huawei κορυφαία συσκευή δεν λάνσαρε κανένας κατασκευαστής στο πλαίσιο της έκθεσης. Αντίθετα, περιορίστηκαν σε λανσαρίσματα συσκευών μεσαίας ή μικρότερης κατηγορίας.

Αρκετές εταιρείες προτίμησαν να κάνουν τα λανσαρίσματά τους πριν ή μετά από την έκθεση. Οι ΗΤC, LG, Sony προηγήθηκαν, η Samung έρχεται στις 14 Μαρτίου με το Galaxy SIV, ενώ η Apple δεν συμμετείχε ποτέ σε αυτό το παγκόσμιο ραντεβού των εταιρειών της κινητής. Οι αιτίες για αυτήν την αποχή είναι εμφανείς: κανείς μα κανείς από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς δεν θέλει το λανσάρισμά της καινούργιας συσκευής να επισκιαστεί από τον μεγάλο όγκο των υπόλοιπων ανακοινώσεων που θα γίνουν στο πλαίσιο μιας μεγάλης έκθεσης. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύουν (και έχουν σε ένα βαθμό δίκιο) ότι έστω και παροδικά θα μονοπωλήσουν στην ειδησεογραφία ή στο διάλογο που γίνεται μέσα στα social media. Άρα να κερδίσουν όσο το δυνατό περισσότερο δημοσιότητα, περισσότερες γραμμές στα «πρωτοσέλιδα», περισσότερες ώρες στο μυαλό του καταναλωτή.

Μπορεί να αφαιρέσει αυτή η τάση αποχής νέων συσκευών κάτι από την αίγλη μιας έκθεσης όπως το Mobile World Congress, ειδικά φέτος που ο χώρος έγινε ακόμα πιο μεγάλος για να φιλοξενήσει το σύνολο της αγοράς των τηλεπικοινωνιών ; Στη συνείδηση του κοινού ίσως ναι αλλά στη συνείδηση του στελέχους/επαγγελματία που δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο κλάδο όχι. Το Mobile World Congress είναι μια καθαρά κλαδική έκθεση για τους επαγγελματίες της αγοράς. Μια ματιά στο κόστος του εισιτηρίου το μαρτυράει. Για να μπεις στο εκθεσιακό κέντρο της Βαρκελώνης αυτές τις τέσσερις μέρες θα πρέπει να δώσεις μερικές χιλιάδες ευρώ, εκτός και αν είσαι δημοσιογράφος (τα τυχερά του επαγγέλματος). Στόχος του Mobile World Congress είναι περισσότερο να καταδείξει τις τάσεις και την πορεία προς την οποία θα κατευθυνθεί η αγορά και λιγότερο για να γίνει το ντεμπούτο μιας συσκευής. Στόχος είναι περισσότερο να γίνει ένα εξαιρετικά επωφελές networking στους 70.000 επαγγελματίες επισκέπτες και λιγότερο να ικανοποιήσει την όρεξη του ευρύ κοινού. Και στην τελική, τα στελέχη που είναι να ενημερωθούν για το portfolio των κατασκευαστών για τους επόμενους μήνες, θα ενημερωθούν. Όποιος έχει πάει στο Mobile World Congress έχει δει κάποιες «μαύρες βαλίτσες» που περιφέρονται στα περίπτερα των κατασκευαστών και περιέχουν τις συσκευές που θα ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες. Βαλίτσες που ανοίγουν μόνο στα ραντεβού με τα στελέχη των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Λανσαρίσματα και ανακοινώσεις για αυτές μπορεί να μην γίνονται, όμως κάνουν ήδη πωλήσεις.  

SMARTPHONES,MOBILE WORLD CONGRESS,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home