Με αφορμή ένα δημοσίευμα των Τάιμς της Νέας Υόρκης σχετικά με το γνωστό θέμα του αν και κατά πόσον το Facebook περιορίζει τα δωρεάν ποστ των χρηστών προκειμένου να ενθαρρύνει τα πληρωμένα και την έμμεση διάψευσή του από την εταιρεία η οποία εξηγεί στη σχετική της ανακοίνωση την "οργανική" λειτουργία του News Feed της, το Reuters δημοσιεύει σήμερα μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση σχετικά με το Μεγάλο Μπλε social network και τον τρόπο που επηρεάζει την αγορά.
Το ενδιαφέρον στο άρθρο του πρακτορείου είναι ότι δεν επικεντρώνεται στο περιεχόμενο των χρηστών αλλά προσεγγίζει το θέμα από την πλευρά των σχέσεων μεταξύ Facebook και developers, ανασύροντας από την πρόσφατη ιστορία μια σειρά από ατυχείς -όπως αποδείχθηκε- συνεργασίες* όλοι θα αναγνωρίσουν μεταξύ αυτών την περίπτωση της Zynga, όμως μάλλον οι περισσότεροι θα διαβάσουν αμήχανοι τα ονόματα "Viddy" ή "Branchout" (ακόμα και εδώ στο Deasy που παρακολουθούμε στενά το "οικοσύστημα" του Facebook, δεν καταφέραμε παρά απλώς να σημειώσουμε την ύπαρξη του πρώτου και αυτό πριν από ένα χρόνο!)
Και οι δύο περιπτώσεις, καθώς και αρκετές ακόμα δείχνουν ότι η, επιεικώς, περίεργη τακτική που ακολουθεί η Facebook ως προς το πώς και πόσο φαίνεται ένα app στους χρήστες μπορεί να χτίσει ή να γκρεμίσει την εταιρεία που το δημιουργεί. Και παρότι οι εκπρόσωποι του κοινωνικού δικτύου επιμένουν ότι όλα αυτά γίνονται για το καλό των χρηστών (ένας λόγος που ένα app περιορίζεται είναι, κατά δήλωσή τους, επειδή καταλήγει να λειτουργεί σα μηχανή spam για τους άλλους χρήστες), δεν μπορεί κανείς παρά να αναρωτηθεί αν στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα (μάλλον όχι ακόμα καλά οργανωμένο) σχέδιο καλύτερου ελέγχου της πλατφόρμας από την ίδια την εταιρεία.
Αν ισχύει αυτό τότε δε θα αργήσουμε -όπως επισημαίνει και η ανάλυση του Reuters- να δούμε τη Facebook αντιμέτωπη και με άλλες υπηρεσίες της αμερικανικής κυβέρνησης: αν μέχρι τώρα θεωρείται βασικά "ύποπτο" για θέματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του, ένας ασφυκτικός έλεγχος του "οικοσυστήματός" του θα θέσει ζητήματα ανταγωνισμού. Και όπως έχουν μάθει καλά πολλές εταιρείες του χώρου της τεχνολογίας, μια τέτοια κόντρα με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου συνήθως δεν έχει καλά αποτελέσματα...
Σχόλια