Όπως όλη η αγορά, έτσι κι εμείς συνδυάσαμε τη μεταγραφή του πολύ Πολ Ντενέβ στην Apple με την επικείμενη (;) κυκλοφορία του iWatch και με το λανσάρισμά του ίδιου του ρολογιού αλλά και άλλων premium προϊόντων σε μια ευρύτερη αγορά από αυτήν των gadgets* με τη γνώση του τόσο της Apple, όσο και μιας αγοράς που στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε τέτοιου τύπου προϊόντα, ο κ. Ντενέβ μοιάζει να είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να κατευθύνει το στρατηγείο της εταιρείας στη σωστή κατεύθυνση.
Αν ωστόσο ρίξει κανείς μια ματιά στο timing της έλευσης του γάλλου μαιτρ στην "πολυτιμότερη αμερικανική εταιρεία" όπως έκαναν οι συνάδελφοι του PC Magazine και το συγκρίνει με το αντίστοιχο timing στην τελευταία του, εξόχως προβεβλημένη, δουλεία δηλαδή τον οίκο Yves Saint Lauren προκύπτει μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: ο κ. Ντενέβ προσελήφθη από το μεγάλο οίκο μόδας τρία χρόνια μετά το θάνατο του ιδρυτή του, ενός ανθρώπου που υπήρξε θρύλος για την αγορά της μόδας. Και στο διάστημα της θητείας του εκεί, επινόησε και εφάρμοσε μια σειρά από κινήσεις που επαναπροσδιόρισαν τη θέση της εταιρείας και την έφεραν πρώτη σε έσοδα μεταξύ των εταιρειών του ομίλου Kering στον οποίο ανήκει.
Η ομοιότητα με την περίπτωση της Apple μπορεί να είναι συμπτωματική -αλλά μπορεί και όχι. Ο θάνατος του Στιβ Τζομπς δε δείχνει να έχει ως τώρα σοβαρό αντίκτυπο στην πορεία της εταιρείας όμως τα τελευταία δύο χρόνια η μεν αγορά έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια καχυποψίας απέναντι στην πορεία της, οι δε σχολιαστές (όσοι δε συγκαταλέγονται στις λεγεώνες των fan boys) δεν έχουν σταθεί αδιάφορα απέναντι στο γεγονός ότι περισσότερο τώρα παρά ποτέ το Κουπερτίνο περισσότερο ανακυκλώνει παρά δημιουργεί.
Πριν από λίγες μέρες έγραψα ένα κείμενο σχετικά με το πώς αντιλαμβάνεται η Apple τον εαυτό της και με το πώς θέλει να αρχίσει να πλασάρεται -ενεργά πια- στη συνείδηση του κόσμου. Ίσως η πρόσκληση του Πολ Ντενέβ στο κέντρο επιχειρήσεών της να πηγαίνει πέρα από το λανσάρισμα κάποιων premium προϊόντων -αν μη τι άλλο, η Apple έχει αποδείξει ότι βάζοντας το μηλαράκι πάνω σε κάτι, ένα μεγάλο μέρος της αγοράς θα θεωρήσει αυτό το κάτι σαν "premium" έτσι κι αλλιώς. Ίσως δηλαδή να πρόκειται για μια βαθύτερη προσπάθεια re-branding, μακριά από τη σκιά του θρυλικού εκλιπόντος και της χαρισματικής του προσωπικότητας. Και αν σχεδιάζεται όντως κάτι τέτοιο, η διαδικασία προοιωνίζεται εξόχως ενδιαφέρουσα αν και όχι απαραίτητα για όσους ενδιαφέρονται για την τεχνολογία...
Σχόλια