Το Facebook των ισχυρών της Κίνας

Το Facebook των ισχυρών της Κίνας

Πριν από καμιά 25αριά χρόνια, όταν ακόμα η ανοχή μου για τις θεωρίες συνωμοσίας ήταν αρκετή ώστε να αντέχω τη συναναστροφή με τους εκφραστές τους, είχα ακούσει την απίθανη ιστορία ότι η Κίνα όχι μόνο είχε καταφέρει να φέρει εις πέρας με επιτυχία μια μεταμόσχευση εγκεφάλου αλλά ότι έκανε τέτοιες εγχειρήσεις συστηματικά προκειμένου να χρησιμοποιήσει ανθρώπους που τις είχαν υποστεί σαν κατασκόπους. Όπως όλες οι θεωρίες συνωμοσίας η συγκεκριμένη δεν επαληθεύτηκε ποτέ όμως είναι ενδεικτική της αντίληψης που έχουν πολλοί για τη δεύτερη αυτοκρατορία του καιρού μας, ειδικά από τη στιγμή που πολλές από τις δραστηριότητες εκεί καλύπτονται -ακόμα- από ένα πέπλο σιωπής.

Λιγότερο θεαματική αλλά εξίσου ενδιαφέρουσα (ακόμα και για τους συνωμοσιοφοβικούς) είναι η ιστορία του Zhenghe Island ή <<Zhisland>> ενός site/social network που θα μπορούσε ίσως να παρομοιαστεί με την πρώτη έμπνευση του Μαρκ Ζούκερμπεργκ για το Facebook: μια κλειστή ιδιωτική λέσχη τα μέλη της οποίας μπορούν να συζητούν για τα θέματα που τους ενδιαφέρουν μακριά από τα αδιάκριτα μάτια. Η διαφορά είναι ότι ενώ ο κ. Ζούκερμπεργκ ενδιαφερόταν -όπως κάθε φοιτητής που σέβεται τον εαυτό του- για το αντίθετο φύλο, τα 2000 μέλη του Zhisland ενδιαφέρονται για πιο πεζά πράγματα όπως η οικονομική κυριαρχία της Κίνας.

Και δε θα μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά αφού το site που τους φιλοξενεί θυμίζει λίγο τη λέσχη Μπίλντερμπεργκ: για να γίνει κανείς μέλος πρέπει να πληρώσει 3.700 ευρώ και πρέπει να είναι ιδρυτής, πρόεδρος ή CEO μιας εταιρείας που να υπάρχει τουλάχιστον 3 χρόνια και που τον τελευταίο χρόνο είχε κύκλο εργασιών τουλάχιστον 6,2 εκατομμύρια ευρώ (αν πρόκειται για επενδυτική εταιρεία, το ποσό είναι δεκαπλάσιο), ενώ τις προδιαγραφές συμπληρώνουν και μια σειρά από ηθικές απαιτήσεις της οποίες το Zhisland θα εκτιμήσει κατά τη διάρκεια του ελέγχου της αίτησης (ναι, ο έλεγχος θα είναι και οικονομικός).

Οι υποθέσεις για τα θέματα συζήτησης μεταξύ των ισχυρών της Κίνας εντός των κλειστών τειχών του Zhisland επαφίενται, βεβαίως, στη φαντασία ενός εκάστου. Αν ωστόσο σκεφτούμε ότι μερικά από τα ονόματα που γνωρίζουμε από την αγορά τεχνολογίας όπως ο Τζακ Μα της Alibaba, ο ιδρυτής της Lenovo, Λιού Τσουανζί ή ο πρόεδρος της TCL, Λι Ντογκσένγκ είναι μέλη και συμμετέχουν τόσο στα ψηφιακά δρώμενα όσο και στα αντίστοιχα που διοργανώνει στον πραγματικό κόσμο το SNS, δε χρειάζεται να πάει κανείς πολύ μακριά -το πράγμα μιλάει, περίπου, μόνο του.

sns,SOCIAL MEDIA,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home