Επί τροχάδην αν δεν είχες ανοίξει οθόνη τις τελευταίες ημέρες ή αν κάπου ανάμεσα στον καθημερινό σου χαμό δεν το πρόσεξες.
Το newsbomb δημοσιεύει ένα κομμάτι επικροτώντας την πολιτική Πούτιν εναντίον των ομοφυλοφίλων στη Ρωσία. Αυτό έγινε στις 22 Αυγούστου.
Τα Village Cinemas, μετά από παράπονα που διατυπώνουν χρήστες, αποσύρει τις διαφημίσεις του για την "Οικογένεια Μίλερ" από το newsbomb. Εδώ πολλοί χειροκροτούν την απόφαση της εταιρείας-συνώνυμο των πολυκινηματογράφων στην Ελλάδα.
Το newsbomb εγκαλεί τα Village για την απόφασή τους και τα προσκαλεί να επιστρέψουν στις σελίδες για να ολοκληρώσουν δωρεάν την καμπάνια για την εν λόγω ταινία.
Τα Village απαντούν καταφατικά. Ο άνθρωπος της εταιρείας που έλαβε την απόφαση να αποσύρει τις διαφημίσεις μετά το δημοσίευμα της 22ας Αυγούστου απολύεται.
Μετά απ' όλα αυτά το hashtag #no_village_gr έγινε το δημοφιλέστερο στο ελληνόφωνο twitter, "πέρασε" και στο Facebook και όλοι (εντάξει όχι όλοι, πολλοί) έμαθαν τι συνέβη.
Θέλεις και σχόλιο; Πέραν των προφανών; Εντάξει, το ζήτησες.
Στην Ελλάδα είμαστε κοντά 11 εκατ. νοματαίοι, απ' αυτούς κοντά στα 6 εκατ. είναι στο Internet. Από αυτά τα 6 εκατ. αν πας να συμβουλευτείς την πλατφόρμα διαφημίσεων του Facebook θα βρεις κοντά στα 4 εκατ. Ελληνες εντός του. Αν πας στο trending.gr θα δεις στην κορυφή της κεντρικής του σελίδας πως έχει καταγεγραμμένους 370.000 χρήστες. Δεν είναι λίγοι και αν βασιστούμε στο tweetreach.com κοντά 70.000 άνθρωποι έχουν δει το #no_village_gr χωρίς να μετράμε όσους το είδαν στο Facebook το οποίο εσχάτως ζήλωσε τη δόξα του twitter και εισήγαγε την έννοια των hashtags.
Σε μια περίοδο που ο κινηματογράφος θεωρείται από πολλούς πολυτέλεια και που το "κατέβασμα" αρχείων είναι συνήθης πρακτική είναι ένας αριθμός ανθρώπων που δεν τους αγνοείς. Αν δεν έχουμε κάνει κάποιο τραγικό λάθος στο μέτρημα, μόνο χθες, 4 Σεπτεμβρίου, τουλάχιστον 200 άνθρωποι στο twitter ανέφεραν τον λογαριασμό της Village στο twitter ζητώντας εξηγήσεις. Αντί μιας απάντησης σιωπή. Είναι βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου και το τελευταίο μήνυμα του @village_gr έχει ημερομηνία 3 Σεπτεμβρίου.
Είναι αυτό που οι επαϊοντες ονομάζουν case study για το πώς να βρεθείς οικειοθελώς στο μάτι του κυκλώνα.
(Προφανές) δίδαγμα: Τα κοινωνικά δίκτυα στην Ελλάδα δεν είναι (να βάλουμε και ένα "πλέον"; άντε να βάλουμε) παιδική χαρά, η περιοχή που βγάζει ο καθένας τον καημό και το άχτι του. Ισως με μια μικρή χρονική υστέρηση γίνεται ό,τι και στις ΗΠΑ, όπου από τη μια στιγμή στην άλλη μεγάλες επιχειρήσεις γνωρίζουν τι σημαίνει να συναντιούνται με τις αντιδράσεις των χρηστών πολλοί από τους οποίους ίσως το ξανασκέφτονται να γίνουν πελάτες τους.
Το θέμα των κοινωνικών δικτύων στην Ελλάδα έχει ξεφύγει από μια απλή βόλτα στο Facebook "να μαζέψουμε Likes". Ευτυχώς. Και αποδεικνύεται για άλλη μια φορά σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον 2013 πως οι χρήστες έχουν δύναμη, τόση ίσως όση δεν μπορούσαν να φανταστούν.
Σχόλια