Yahoo! Japan –μια υποσημείωση

Yahoo! Japan –μια υποσημείωση

Τα παιδιά που έκαναν την παρουσίαση των δημοφιλέστερων sites ανά χώρα το θεώρησαν αρκετά σημαντικό ώστε να το «χτυπήσουν» σαν τελική ατάκα του άρθρου: η Ιαπωνία είναι η μόνη μεγάλη χώρα στην οποία το Yahoo! έρχεται πρώτο σε επισκέψεις. Και πράγματι είναι –είναι εντυπωσιακό πόσο συχνά βλέπει κανείς το όνομα του ιστορικού ευρετηρίου/portal σχεδόν παντού στην Ιαπωνία, από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις ως το γήπεδο μπέιζμπολ της ομάδας «Fukuoka Hawks» το οποίο από την αρχή του χρόνου ονομάζεται επίσημα «Φουκουόκα Γιαφουόκου Ντόουμ», όπου «ντόουμ» (dome) είναι μια συνηθισμένη ονομασία για κλειστά στάδια/γήπεδα και «Γιαφουόκου», η απάντηση στο «γιατί το Yahoo! είναι πιο μπροστά από την Google –και από οποιονδήποτε άλλον- στη χώρα».

«Γιαφουόκου» (ヤフオク!) είναι η ιαπωνική εκδοχή του «Yahoo! Auctions», ένα από τα ισχυρότερα χαρτιά της Yahoo! Japan –οι Ιάπωνες είναι εξίσου παθιασμένοι με τις δημοπρασίες και η Yahoo! Japan φρόντισε να τους τις κάνει πολύ εύκολες και πολύ προσαρμοσμένες στα μέτρα τους από την αρχή με αποτέλεσμα όταν η eBay αποφάσισε να χτυπήσει την αγορά να πέσει επάνω στο φράγμα της συνήθειας. Και ακόμα και σήμερα, η κίνησή της είναι ελάχιστη σε σχέση με την αντίστοιχη των Yahoo! Auctions.

Όμως δεν είναι μόνο οι δημοπρασίες: το ιαπωνικό Yahoo! παραμένει κορυφαίο σε ειδήσεις γενικές και αθλητικές, σε δελτία καιρού (μεγάλη αγάπη των Ιαπώνων) σε πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια των τρένων, σε χάρτες, σε λεξικά (τα ιαπωνικά είναι συχνά εξίσου δύσκολα για τους ιθαγενείς!), σε email, σε shopping, σε κοινότητες gaming και, περίπου, σε οτιδήποτε άλλο. Γιατί; Επειδή το Yahoo! Japan είναι μόνο κατ’ όνομα «Yahoo!» –στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα ακόμα από τα projects της Softbank, ενός από τους πιο δυναμικούς ομίλους σύγχρονης
τεχνολογίας στη χώρα.

Από την αρχή της συνεργασίας, η Softbank είχε το επάνω χέρι με ένα ποσοστό 60% έναντι 40% των Αμερικανών. Και παρότι το ποσοστό αυτό αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο 35,45%, παραμένει οριακά πιο ψηλό από το 34,75% της μαμάς-Yahoo! και εξακολουθεί να δίνει στην εταιρεία του Σον Μασαγιόσι τη θέση πίσω από το πηδάλιο. Όχι ότι υπήρχε και ιδιαίτερο θέμα δηλαδή: αντίθετα με την ίδια τη Yahoo!, η Yahoo! Japan είναι κερδοφόρα, βρίσκεται στην κορυφή της ιαπωνικής αγοράς και έχει δημιουργήσει ένα τόσο πυκνό πλέγμα υπηρεσιών πίσω από το portal της (ναι, εδώ ο όρος «portal» εξακολουθεί να έχει νόημα) που δεν υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να χάσει τη θέση της στο εγγύς μέλλον. Και το επιμύθιο; Όταν μια αγορά τη διαχειρίζεσαι ευφυώς, δηλαδή σεβόμενος τις ιδιαιτερότητές της, η επιτυχία είναι μονόδρομος.

 

YAHOO,ΙΑΠΩΝΙΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home