Η Amazon καρφώνει τη σημαία της στο Φούτζι

Η Amazon καρφώνει τη σημαία της στο Φούτζι

Όσο περνάει ο καιρός, τα βλέπω να πολλαπλασιάζονται γύρω μου, τόσο πραγματικά (στα χέρια επιβατών στο τρένο ή πελατών στα καφέ) όσο και σε διαφημίσεις. Είναι κυρίως Kindle αλλά πού και πού βλέπει κανείς και κανένα Kobo ή κανένα Sony Reader -δεν αναφέρομαι στα tablets τα οποία έτσι κι αλλιώς πολλοί χρησιμοποιούν για να διαβάζουν βιβλία αλλά στα dedicated e-readers τα οποία, όπως επιβεβαιώνουν και διάφορα άρθρα τόσο στον τοπικό όσο και στο διεθνή Τύπο, γνωρίζουν αυτόν τον καιρό πρωτοφανή για τα ιαπωνικά δεδομένα επιτυχία.

Βεβαίως η επιτυχία αυτή είναι πολύ περιορισμένη σε σχέση με την αντίστοιχη αμερικανική: το οικονομικό έτος 2012, η αγορά e-book στην Ιαπωνία ήταν της τάξης των 540,9 εκατομμυρίων ευρώ ενώ η αμερικανική ήταν 2,2 δις ευρώ και με πολύ ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης -και από αυτά, τα e-readers ήταν υπεύθυνα για περίπου τα μισά. Και όπως παρατήρησα κι εγώ, τα περισσότερα είναι Kindle, παρ' όλες τις προσπάθειες της Rakuten να επιβάλλει το Kobo με στόχο, όπως έλεγε το t-shirt που χάρισε στο λανσάρισμά του ο CEO της στον πρόεδρο της μεγάλης εκδοτικής εταιρείας Kodansha "Beat Amazon".

Οι πιθανότητες των Ιαπώνων όντως να "νικήσουν την Amazon" είναι πολύ μικρές. Και αυτό δεν έχει ακριβώς σχέση με την παντοδυναμία του Τζεφ Μπέζος και της αυτοκρατορίας του -αλλά έχει: εστιασμένοι στο hardware εκ πεποιθήσεως και παραδόσεως, οι Ιάπωνες δε συνειδητοποίησαν ότι μόνο η μισή επιτυχία του Kindle οφείλεται στην ίδια τη συσκευή και ότι η άλλη μισή στηρίζεται στην επικοινωνία της με ένα από τα πιο δημοφιλή (και εύχρηστα, δεδομένης της πολυπλοκότητάς του) sites στον κόσμο. Και σχεδίασαν τα δικά τους αντίστοιχα sites για κατέβασμα e-books πολύ
πιο... εχθρικά προς το χρήστη.

Αν στα παραπάνω αθροιστεί η εμπειρία της Amazon στο παιχνίδι των τιμών (τα Kindle μπήκαν στην Ιαπωνία πέντε μήνες μετά το Kobo με αρχική τιμή χαμηλότερη από τη δική τους) καθώς και η αφθονία τίτλων (οι Ιάπωνες ακόμα δεν έχουν καταφέρει να προσφέρουν περισσότερους από 250.000 τίτλους -και αυτό σε μια χώρα με τεράστια παραγωγή χάρτινων βιβλίων), δεν είναι περίεργο ότι και στο μέτωπο αυτό, η ιαπωνική αγορά τεχνολογίας δείχνει να χάνει το παιχνίδι. Μόνη τους παρηγοριά ότι το ενδιαφέρον του κοινού για το ίδιο το concept των e-books βρίσκεται
ακόμα αρκετά χαμηλά.

 

ΙΑΠΩΝΙΑ,E-BOOK,AMAZON,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home