H πολύ μεγάλη αγορά των messaging systems

H πολύ μεγάλη αγορά των messaging systems

Δεν είναι πολύ καλόγουστο να μιλάει κανείς κατ’ αυτόν τον τρόπο για ένα Μέσο με το οποίο συνεργάζεται όμως πραγματικά θεωρώ ότι το χθεσινό άρθρο του Deasy σχετικά με τα αυξανόμενα μεγέθη του WhatsApp είναι τροφή για σκέψη. Και αυτό όχι τόσο λόγω της ιστορίας με τα περιβόητα 19 δις της Facebook, όσο γιατί απεικονίζει ένα φαινόμενο που δεν «εξελίσσεται» στο «επόμενο μεγάλο πράγμα» αλλά που έχει ήδη εξελιχθεί –απλώς δε συνειδητοποιούμε πόσο μεγάλο είναι.

Και αυτό επειδή δεν πρόκειται για μεμονωμένη περίπτωση: σε προχθεσινό άρθρο της η «Wall Street Journal» έβαζε την αγορά των messaging apps σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο με (όπως θα περίμενε κανείς από μια εφημερίδα αυτού του προσανατολισμού) αριθμούς και οι αριθμοί πάνε πέρα από τα πλήθη των χρηστών: το ιαπωνικό Line κατέγραψε πέρσι τζίρο περί το μισό δις δολάρια, το κινεζικό WeChat (κατ’ εκτίμηση) ανάμεσα σε 32 και 48 εκατομμύρια δολάρια μόνο στο τελευταίο τρίμηνο του 2013 και το WhatsApp περί τα 20 εκατομμύρια δολάρια. Αν δε οι εκτιμήσεις ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς επαληθευτούν, τα ποσά αυτά μπορούν ως το 2017 να φτάσουν τα 7,5 10,6 και 3 δις δολάρια αντίστοιχα.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι οι εφαρμογές αυτές εξελίσσονται σιγά-σιγά σε ολοκληρωμένα περιβάλλοντα –μ’ άλλα λόγια, ότι ξεφεύγουν από την απλή ανταλλαγή μηνυμάτων. Παιχνίδια, αγορά εικονιδίων και «stickers» που χρησιμοποιούνται μέσα στο περιβάλλον τους, χτίσιμο κοινοτήτων, ηλεκτρονικό εμπόριο, διαφήμιση και μάρκετινγκ, φωνητικές κλήσεις είναι μερικά από τα στοιχεία που οι εταιρείες έχουν αρχίσει να εντάσσουν στο ρεπερτόριό τους και σε κάποιες χώρες το, συγνώμη, μήνυμα έχει ληφθεί από ονόματα του μεγέθους της Coca-Cola που αρχίζουν και μπαίνουν στο παιχνίδι με τις αντίστοιχες «επίσημες σελίδες».

Και δεν είναι περίεργο: τόσο από τα στοιχεία του κειμένου του Deasy που ανέφερα παραπάνω, όσο και από τα αντίστοιχα της WSJ, η συνολική βάση χρηστών των εφαρμογών αυτών φτάνει να συναγωνίζεται επάξια αυτή του Μεγάλου Μπλε Social Network –για την ακρίβεια, αν προσθέσει κανείς και μερικούς ακόμα από τους ανταγωνιστές όπως το (επίσης κινεζικό και τερατώδες) Tencent QQ ή το ισραηλινό Viber να την ξεπερνάει και να πλησιάζει τα 2 δις χρήστες. Και, ναι, προφανώς υπάρχουν αλληλεπικαλύψεις όμως ακόμα και έτσι το όλο πράγμα θυμίζει λίγο το «Βαθύ Web»: έναν άλλο κόσμο που οι περισσότεροι αγνοούμε και που κάποια στιγμή θα γίνει τόσο μεγάλος που θα αρχίσει να διαχέεται και στον δικό μας. Και αν η Facebook κατάφερε να γίνει αυτό που έγινε χωρίς τα έσοδα που θα αντιστοιχούσαν στο πλήθος των χρηστών της, δυσκολεύεται κανείς να φανταστεί τι θα συμβεί με εταιρείες που θα τα έχουν.

WHATSAPP,VIBER,LINE,WECHAT,MESSAGING APPS,ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home