Texting and driving και κοινωνικές ευαισθησίες

Texting and driving και κοινωνικές ευαισθησίες

Για μια ακόμα φορά, το καρτέρι στην υπηρεσία κατοχύρωσης ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ έφερε στην επικαιρότητα κάτι ενδιαφέρον και για μια ακόμα φορά πρόκειται για κάτι που διερευνά η Apple. Η ονομασία είναι «κλείδωμα φορητής υπολογιστικής συσκευής οδηγού» (Driver handheld computing device lock-out) και το Κουπερτίνο κατέθεσε τη σχετική αίτηση προ εξαετίας όμως πλέον έχει την ευρεσιτεχνία∙ αν και πότε θα τη δούμε να μεταφέρεται στα iPhone δεν αναφέρεται βεβαίως πουθενά όμως το ενδιαφέρον δεν είναι εκεί. Είναι στη βασική ιδέα της ίδιας της ευρεσιτεχνίας και στο τι μας λέει αυτή για την ανθρώπινη φύση.

Όπως δε λέει και πολύ ξεκάθαρα η ονομασία (οι ονομασίες των αιτήσεων ευρεσιτεχνίας είναι σκόπιμα γραμμένες σαν γενικές περιγραφές), πρόκειται για έναν συνδυασμό αισθητήρων κίνησης και περιβάλλοντος χώρου που θα βρίσκονται μέσα στη φορητή υπολογιστική συσκευή (δηλαδή το iPhone), θα συλλέγουν πληροφορίες προκειμένου να αντιληφθούν ότι αν ο χρήστης βρίσκεται μέσα σε αυτοκίνητο και οδηγεί και αν συμβαίνει αυτό θα μπλοκάρουν μια σειρά από λειτουργίες της συσκευής όπως το γράψιμο μηνυμάτων. Και κατ’ αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί ο κίνδυνος ατυχήματος καθώς κατά τις στατιστικές, το «texting while driving» αυξάνει κατά 23% την πιθανότητα να συμβεί κάποιο ατύχημα.

Ωραιότατα και μπράβο στην Apple θα πουν κάποιοι. Και ομολογουμένως είναι ωραίο να βλέπει κανείς ότι οι μεγάλες εταιρείες προσπαθούν να συμβάλλουν στην επίλυση ενός προβλήματος και δη ενός προβλήματος στη δημιουργία του οποίου συνέβαλλαν κατά πολύ οι ίδιες. Όμως ακόμα και αν βρεθεί η τεχνολογία που θα μπορεί να εντοπίσει αν ο χρήστης είναι όντως ο οδηγός και όχι ένας συνεπιβάτης (αν υπάρχει τρόπος να πιστοποιηθεί αυτό, πιθανότατα η Apple θα τον βρει) υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι ο τρόπος παράκαμψης της συγκεκριμένης λειτουργίας είναι απλώς θέμα μερικών ημερών από τη στιγμή που θα κυκλοφορήσει; Ακόμα περισσότερο, υπάρχει αμφιβολία ότι όποιος βρει την παράκαμψη θα τη συνοδεύσει και από κάποιο γραπτό λογύδριο σχετικά με την ελευθερία του χρήστη να επιλέξει αν θα στέλνει μηνύματα ενώ οδηγεί;

Η χρήση του τηλεφώνου (και ειδικά για λειτουργίες όπως είναι το γράψιμο μηνυμάτων) κατά την οδήγηση είναι ένα σύμπτωμα της νοοτροπίας των ανθρώπων του 21ου αιώνα∙ αν κανείς θέλει να το αποκαλέσει «εξάρτηση» μπορεί, όμως προσωπικά επιλέγω να το αποκαλώ «ανοησία». Και τη λύση σε ζητήματα νοοτροπίας δεν μπορεί να τη δώσει η Apple. Όσο δυνατή και αν είναι, δεν είναι τόσο δυνατή. Αυτό που θα προσφέρει η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν είναι παρά ένα φτερό «εταιρικής κοινωνικής ευαισθησίας» στο καπέλο του Τιμ Κουκ όμως από εκεί και πέρα, την πραγματική δουλειά θα πρέπει να την κάνουν οι ίδιοι οι χρήστες.

 

SMS,CHAT,ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ,ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ,APPLE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home