Επί αρκετές μέρες το web βοά ότι η εβδομάδα αυτή θα είναι η αρχή μιας πολύ δύσκολης περιόδου για τα απανταχού sites και δη για τα sites περιεχομένου εξ αιτίας της μεγάλης αλλαγής στους αλγορίθμους αναζήτησης της Google που θα δίνουν έμφαση στη συμβατότητα με τα κινητά. Όμως παράλληλα είναι σε εξέλιξη και μια ακόμα αλλαγή που υπόσχεται να κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα (διερωτάται μάλιστα κανείς αν το timing είναι τυχαίο): πρόκειται για μια αλλαγή που ανακοίνωσε (μάλλον χαμηλόφωνα) η Facebook στους δικούς της αλγορίθμους σχετικά με το τι θα εμφανίζεται στο news feed των χρηστών.
Η αλλαγή της Facebook μοιάζει, στα χαρτιά τουλάχιστον, πολύ πιο καλοπροαίρετη –παρότι και η Google επικαλείται την ευκολία των χρηστών (που όλο και περισσότερο χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της από τα κινητά τους) οι προθέσεις της θα έμοιαζαν πιο αλτρουιστικές αν δεν ήταν δικό της το δημοφιλέστερο και πιο γρήγορα αναπτυσσόμενο λειτουργικό σύστημα για smartphones: οι αλλαγές στο news feed μας, φέρνει στην κορυφή τους φίλους μας και τις σελίδες που έχουμε κάνει like και ρίχνει πίσω τους διαφημιζόμενους και τους επαγγελματίες παρόχους περιεχομένου. Τα πρωτογενή post από τους «δικούς μας ανθρώπους» (και όχι τα like ή τα σχόλιά τους) θα εμφανίζονται πιο πολύ και πιο ψηλά στα feeds ενώ τα post από τις ίδιες τις σελίδες θα εμφανίζονται λιγότερο.
Αν η παραπάνω παράγραφος δείχνει να αποπνέει κάποια δυσπιστία για κάτι που είναι εξ ορισμού Καλό Πράγμα ο αναγνώστης έχει –περίπου- δίκιο: βεβαίως η Facebook προσπαθεί να δείξει το καλό της πρόσωπο και να κατευνάσει το συνηθέστερο, ίσως, παράπονο τουλάχιστον των ιδιωτών χρηστών ότι τα news feed τους έχουν μετατραπεί σε μια ατέλειωτη ροή εταιρικών ανακοινώσεων και διαφημίσεων. Όμως υπάρχει σε εξέλιξη ένα άλλο θέμα για το οποίο, παραδόξως, δε διαβάσαμε πολλά και που αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι «New York Times» πριν από ένα μήνα: πρόκειται για μια σειρά συζητήσεων που έχει το Πάλο Άλτο με μεγάλους παρόχους περιεχομένου (μεταξύ των οποίων και οι ίδιοι οι «NYT») για φιλοξενία του περιεχομένου τους εντός Facebook.
Οι άλλοι πάροχοι που θα εμπλακούν στην πρώτη φάση του εγχειρήματος, αν οι συνομιλίες τελεσφορήσουν, θα είναι το BuzzFeed και το National Geographic –όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, με τρεις τόσο μεγάλους (και από άποψη περιεχομένου και από άποψη επιφάνειας) συνεργάτες στο πλευρό της, η Facebook θα έχει πολλά επιχειρήματα για να πείσει και άλλους. Φυσικά δε θα είναι εύκολο: οι πάροχοι περιεχομένου και ειδικά αυτοί που προέρχονται από τον χώρο των παλιών Μέσων προσπαθούν επί δεκαετίες να βρουν ένα μοντέλο επιβίωσης στο Δίκτυο –το να παραδοθούν έστω και σχετικά αμαχητί στη Facebook θα χρειαστεί αρκετή πίεση από την τελευταία και το επιχείρημα «έχουμε 1,4 δις χρήστες» ίσως δε θα είναι αρκετό.
Σχόλια