Και ξαφνικά όλα τα ΜΜΕ του χώρου -και όχι μόνο καθώς η εταιρεία είναι τόσο μεγάλη που ξεφεύγει από τα στενά όρια του μικρού μας ψηφιακού χωριού- κατακλύστηκαν από άρθρα σχετικά με τη μεγάλη ανακοίνωση της Google όπως αυτή δημοσιεύτηκε πρώτα στην αναφορά προς την αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς και στη συνέχεια στο ευρύ κοινό σε κείμενο στο κομμάτι του site της εταιρείας που απευθύνεται στους επενδυτές -το δεύτερο κείμενο υπογράφεται από τον Λάρι Πέιτζ και έχει μάλιστα και σκαναρισμένη την υπογραφή του ώστε να έχει τη βαρύτητα που του αρμόζει.
Τι λέει η ανακοίνωση; Ότι η Google προβαίνει σε μια δομική εταιρική αναδιάρθρωση με τη δημιουργία μιας εταιρείας ονόματι “Alphabet” η οποία αρχικά θα είναι θυγατρική της Google και στη διαδρομή (ως το τέλος του 2015) θα μετατραπεί σε ιδιοκτήτριά της -μ' άλλα λόγια, το Μάουντεν Βιού δημιουργεί μια εταιρεία holding μια από τις επιχειρήσεις της οποίας θα είναι η Google. Η τότε Google θα δραστηριοποιείται στον σκληρό πυρήνα των υπηρεσιών που έκαναν το όνομα “Google” συνώνυμο με την αναζήτηση, τις διαφημίσεις κ.λπ. ενώ κάποιες άλλες δραστηριότητες θα μεταμορφωθούν σε ξεχωριστές εταιρείες με αντίστοιχους επικεφαλής.
Μέρος της αναδιάρθρωσης είναι και ανακατανομή των μεγάλων καρεκλών: Ο Λάρι Πέιτζ θα γίνει CEO της Alphabet, ο Σεργκέι Μπριν πρόεδρός της, ο Έρικ Σμιτ εκτελεστικός πρόεδρος, η Ρουθ Ποράτ Senior VP και CFO της (αλλά και της ίδιας της Google) ενώ τη θέση του CEO της Google θα πάρει ο Σουντάρ Πιτσάι υπεύθυνος για μερικά από τα μεγαλύτερα πρότζεκτ της Google όπως η σειρά Chrome (browser και λειτουργικό), το Gmail, τα Google Maps και το Android.
Ωραία όλα αυτά και πολύ καλό τάιμινγκ για όσους εξ ημών γράφουμε δημοσίως μια και ο Αύγουστος δεν είναι ο πιο δυναμικός μήνας αλλά το ερώτημα, όπως θα το έθεταν οι Αμερικανοί είναι “why do I care?” Και η απάντηση είναι: “well, you don't!” Ακόμα και αν δεν είναι κανείς συντάκτης της “Wall Street Journal” μπορεί να καταλάβει ότι μια εταιρεία που έχει κάτω από την ίδια ταμπέλα 10.000 διαφορετικούς τομείς δραστηριότητας που ξεκινούν από το email και φτάνουν στο διάστημα (και στην περίπτωση της Google αυτό δεν είναι υπερβολή) προκαλεί νευρικότητα στους επενδυτές. Αν κανείς δεν μπορεί να αξιολογήσει αν μια εταιρεία πάει καλά ή όχι και αν η Χ ή η Ψ δραστηριότητά της επηρεάζει και πώς τις υπόλοιπες, δεν ξέρει και πώς και πότε και πόσα να επενδύσει σ' αυτή και απ' ότι φαίνεται, η Γουόλ Στριτ έχει επανειλημμένα ζητήσει από την Google να βάλει τα του οίκου της σε μια τάξη.
Το re-branding από Google σε Alphabet δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα ούτε σε σχέση με το πώς κινείται η Google, ούτε σε σχέση με τις υπηρεσίες που προσφέρει. Το μόνο που μας λέει η κίνηση είναι ότι κάποιες εταιρείες που τις γνωρίσαμε σαν τρελά πειράματα κάποιων χάκερ μετατρέπονται και επίσημα πια σε μεγαθήρια της παγκόσμιας οικονομίας -όμως ειλικρινά τώρα: πόσοι δεν το είχαμε καταλάβει ως τώρα;
Σχόλια