Ήταν το πρώτο παιχνίδι που ανακοινώθηκε για το PS4. Μάλιστα είχα δει σχετικά βίντεο, ενώ μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση και στην επίσημη παρουσίαση της κονσόλας. Έκτοτε το περίμενα πως και πως. Και η αναμονή με δικαίωσε...
Συνταγή επιτυχίας
Όταν ένα παιχνίδι προέρχεται από τα χέρια του Mark Cerny, δημιουργού των Crash Bandicoot και Spyro, οι προσδοκίες δεν μπορεί παρά να είναι υψηλές. Και οι απανταχού φανατικοί του Playstation σίγουρα περίμεναν καιρό τον διάδοχο αυτών των τίτλων, πολύ περισσότερο δε για τη νέα γενιά της αγαπημένης τους κονσόλας.
Τo, αποκλειστικό για το PS4, Knack έρχεται να γεμίσει τις οθόνες με τα πλούσια και έντονα σε χρώματα γραφικά του και με την καρτουνίστικη προσέγγιση στους χαρακτήρες και την παρουσίασή του.
Η υπόθεση
Σε έναν κόσμο όπου «καύσιμο» για την παραγωγή ενέργειας είναι πλέον τα τεχνουργήματα από μιαν άλλη εποχή και ένα παλαιό πολιτισμό, τα οποία και «εξορύσσουν» οι άνθρωποι, ένας επιστήμονας έχει δημιουργήσει τον Knack, που απαρτίζεται από πολλά τέτοια αντικείμενα, με «καρδιά» όμως ένα ιδιαίτερο κομμάτι. Αυτό του δίνει και την ικανότητα να απορροφά ή να ξεφορτώνεται κατά βούληση όσα τεχνουργήματα επιθυμεί και αντίστοιχα να μεγαλώνει ή να μικραίνει σε μέγεθος, με παράλληλες μεταβολές σε δύναμη και ικανότητες, ανάλογα με τις ανάγκες του παιχνιδιού και του παίκτη. Όσο σκοτώνετε εχθρούς, τόσο βρίσκετε αντικείμενα, ενώ θα τα πετύχετε και καταστρέφοντας διάφορα αντικείμενα.
Και ένα spoiler: Μάλιστα, σε μετέπειτα σημεία του παιχνιδιού θα ανακαλύψετε ότι ο χαρακτήρας σας μπορεί να απορροφά και άλλα υλικά, όπως ξύλο ή πάγο, που απαιτούνται αντίστοιχα για να ολοκληρώσετε σχετικές πίστες. Με αυτά τα υλικά δηλαδή θα μπορείτε να εξαπολύσετε και διαφορετικού είδους επιθέσεις.
Στον πόλεμο
Ο ήρωάς σας πέφτει στη μάχη εναντίον των Goblins, τα οποία επιτίθενται κατά ανθρώπινων πόλεων με υπερόπλα αγνώστου προελεύσεως και με σκοπό τους να μαζέψουν όσα περισσότερα τεχνουργήματα μπορούν. Στην πορεία θα παλέψετε τόσο με Goblins, όσο και με ρομπότ, αφού κάποιος βιομήχανος-σύμβουλος-προμηθευτής της κυβέρνησής σας έχει τους δικούς του σκοπούς και εσείς αποτελείτε αμπόδιο στα πλάνα του.
Σε αρκετά σημεία του παιχνιδιού θα πρέπει να έχετε το νου σας, καθώς θα βρείτε κρυφές πόρτες για κρύπτες με σεντούκια που περιέχουν σειρά «εξαρτημάτων», τα οποία αν συγκεντρώσετε θα σας παρέχουν επιπλέον αναβαθμίσεις για τον χαρακτήρα σας, όπως περισσότερη ζωή ή ενέργεια για ειδικές επιθέσεις, κ.ά.
Χειρισμός και εντυπώσεις
Το παιχνίδι δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη δυσκολία εκμάθησης ή χειρισμού και ίσως σε κάποιους να φανεί αρκετά «παιδικό». Δεν λείπουν οι ιδιαίτερες κινήσεις ή ο συνδυασμός τους που επιφέρουν πολύ δυνατά χτυπήματα στους αντιπάλους, αλλά δεν προβληματίζουν.
Πέρα από τα τεχνουργήματα που απορροφάτε και συγκεντρώνετε, θα μπορέσετε να μαζέψετε και κάποια άλλα αντικείμενα με τα οποία συσσωρεύετε ενέργεια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για κάποιες «σπέσιαλ», πιο δυνατές και μαζικές επιθέσεις. Γενικώς, πάντως, το παιχνίδι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί δύσκολο.
Ποικιλία αποστολών και... ολίγη από γρίφους
Το Knack θα σας κρατήσει αρκετές ώρες το ενδιαφέρον, με τον ήρωα να περνά μέσα από διαφορετικές τοποθεσίες και πίστες, με όλο και αυξανόμενους και πιο δυνατούς εχθρούς, κάτι το οποίο όμως έρχεται προοδευτικά και δεν θα δυσκολέψει τους περισσότερους. Επίσης στο παιχνίδι υπάρχουν και αρκετοί μικροί «γρίφοι», οι οποίοι και πάλι θα λυθούν σχεδόν... μόνοι τους.
Αναλόγως την πίστα θα αλλάζει και η οπτική γωνία ή η απόσταση που βλέπετε τον παίκτη σας και τους εχθρούς. Σημειωτεόν, η εικόνα τρέχει σε 1080p/60fps και είναι πεντακάθαρη και ξεκούραστη για τον παίκτη.
Ομολογουμένως, το gameplay κάπου ίσως κάνει «κοιλιά», καθώς κατά βάση η συνταγή είναι η ίδια: προχωράτε, χτυπάτε, μαζεύετε αντικείμενα και φουσκώνετε, ξαναπροχωράτε, ξαναχτυπάτε κ.ο.κ. Όμως, λίγο η χρήση περισσότερων υλικών όσο προχωράει το παιχνίδι, λίγο οι εναλλακτικοί τρόποι μάχης στις επόμενες πίστες, λίγο η αλλαγή οπτικής και, τέλος, τα Big Bosses (επίσης δεν είναι δύσκολοι αντίπαλοι, αλλά θα φάτε λίγη ώρα μέχρι να βρείτε τα αδύναμα σημεία τους) θα δώσουν στους περισσότερους την αναγκαία «ένεση» για να φτάσουν το παιχνίδι μέχρι τέλους.
Επιπλέον game modes
Με το που ολοκληρώσετε το Knack, ξεκλειδώνουν δύο επιπλέον επιλογές. Το Coliseum Mode, όπου ο Knack αγωνίζεται σε χρονομετρημένες μάχες εναντίον κυμάτων εχθρών, και το Time Mode, που πρέπει να τρέξετε προκειμένου να ολοκληρώσετε πίστες στον ταχύτερο δυνατό χρόνο.
Ακόμη, εάν έχετε καταφέρει να συγκεντρώσετε συλλογές αντικειμένων από τις κρυφές πόρτες που θα συναντήσετε στην πορεία του παιχνιδιού, θα μπορέσετε να διαλέξετε κάποια εναλλακτική μορφή για τον Knack, η καθεμία με τις δικές της δυνάμεις και αδυναμίες. Άπαξ και τις ξεκλειδώσετε, θα μπορέσετε να τις χρησιμοποιήσετε και στα άλλα game modes ή και στο κανονικό παιχνίδι, αν το ξαναπάρετε από την αρχή.
Σημαντική είναι και η επιλογή «διπλού», όπου δύο παίκτες συνεργάζονται στο παιχνίδι, με τον δεύτερο να αποτελεί ρομποτικό αντίγραφο του Knack και με τον χαρακτήρα του να μεγαλώνει και να δυναμώνει όσο ο έταιρος παίκτης «φορτώνει» τεχνουργήματα. Αν τύχει και ο πρώτος παίκτης χάσει, τότε ο δεύτερος μπορεί να μοιραστεί κάποια από τα δικά του τεχνουργήματα, ώστε να δώσει και πάλι όγκο στον «κυρίως» Knack.
Τέλος, για όσους διαθέτουν και PS Vita, καλό θα ήταν να ξέρουν ότι μπορούν να παίξουν και μέσω Remote Play, με τα saves και τα trophies να μεταφέρονται μεταξύ των δύο συσκευών.
Αδικημένο...
Δυστυχώς, παρά την καλή δουλειά της Sony και την αξιόλογη εικόνα του παιχνιδιού, ειδικά στο θέμα των γραφικών και δευτερευόντως στο ενδιαφέρον gameplay, οι κριτικές που έχει λάβει το Knack από τις «επίσημες» ιστοσελίδες κριτικής παιχνιδιών δεν είναι οι καλύτερες, με αντίκτυπο στις πωλήσεις, που μετά βίας ξεπέρασαν τις 500.000 τεμάχια (το PS4 έχει πλέον φτάσει τα 4,75 εκατ. πωλήσεις).
Ίσως φταίει ότι σε αντίθεση με την κανονική ροή κυκλοφοριών που θα υπήρχε εάν η κονσόλα ήταν ήδη στην αγορά κάποιο χρονικό διάστημα, το παιχνίδι βρέθηκε στην πρεμιέρα του PS4 να ανταγωνίζεται κολοσσούς, όπως το Call of Duty: Ghosts, το Assasin’s Creed IV: Blackflag, το Lego Marvel Super Heroes ή τα FIFA14 και NBA 2K14, με φανατικό και εδραιωμένο κοινό, αλλά και απίστευτα γραφικά για πρώτες προσπάθειες στις νέες κονσόλες.
Προσωπική μου άποψη, το παιχνίδι είναι καλό. Όχι σούπερ ή φοβερό, αλλά οπωσδήποτε πρέπει να πάρετε μία γεύση, είναι κρίμα να μην το δοκιμάσει κανείς. Ίσως σε μια εποχή που κυριαρχούν παιχνίδια όπως το Call of Duty ή το Grand Theft Auto μία εμπειρία όπως αυτή του Knack να μην φαντάζει ελκυστική για τους περισσότερους παίκτες. Όμως, τα platform games πάντα είχαν τη δική τους γοητεία και κατάφερναν να προσελκύσουν παίκτες διαφορετικής νοοτροπίας και, κυρίως, μιας ευρείας γκάμας ηλικιών, ενώ πολλά αποτέλεσαν και τεράστιες επιτυχίες. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα των τελευταίων ετών το Little Big Planet, που επανέφερε ολόκληρο το είδος στην επικαιρότητα.
Υπό αυτό το πρίσμα, συνεπικουρούμενης της αθωότητας και της παιδικής απλότητας του παιχνιδιού, θα σας πρότεινα ανεπιφύλακτα όπου το πετύχετε να του δώσετε μία ευκαιρία, δεν θα χάσετε.
Βασικά στοιχεία |
|
Τύπος παιχνιδιού: |
3rd person Action/Adventure Platform Game |
Τιμή: |
54,90 - 70 ευρώ |
Εταιρεία: |
Sony Computer Entertainment/Japan Studio |
URL: |
http://us.playstation.com/ps4/games/knack-ps4.html |
Συμπέρασμα: |
Όμορφο, ελκυστικό, παιχνιδιάρικο, «αθώο», νοσταλγικό. Καλό platform game, με «φρέσκα» γραφικά. Δώστε του μια ευκαιρία, κατά προτίμηση αν το βρείτε σε... τιμή ευκαιρίας. |
Σχόλια