Το Foursquare και το Gowalla για όσους δεν τα γνωρίζουν είναι δύο social networks που προσφέρουν τη δυνατότητα στους χρήστες να επικοινωνούν με τους φίλους τους για το σημείο στο οποίο βρίσκονται ανά πάσα στιγμή. Μπορείς δηλαδή να ανανεώσεις το status σου, γράφοντας είμαι στα Starbucks (συγνώμη για τη διαφήμιση), όπως γράφει ο φίλος μας ο Uroborus, ενημερώνοντας τους φίλους σου και να ανεβαίνεις σε μια εικονική ιεραρχία ανάλογα με τον αριθμό των μηνυμάτων σου ή τον αριθμό των επισκέψεων σου σε ένα συγκεκριμένο σημείο. By the way, ο Uroborus τα έχει χτίσει τα Starbucks… Είναι δηλαδή δύο social networks που βασίζονται στη γεωγραφική θέση των χρηστών, η οποία μπορεί να αποτυπωθεί και σε χάρτη.
Με αυτά τα δύο δίκτυα, που δραστηριοποιούνται στον ίδιο χώρο, ασχολήθηκε η RJ Metrics, η οποία σε μια ανάλυση των δεδομένων των τελευταίων εβδομάδων διαπίστωσε ότι το Foursquare έχει εντυπωσιακά μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης από το Gowalla. Ειδικότερα, το Foursquare αριθμεί πλέον 1,9 εκατομμύρια χρήστες, ενώ το Gowalla 340.000, προσθέτοντας 10πλάσιο αριθμό συνδρομητών σε σύγκριση με το Gowalla. Μάλιστα, με τους ρυθμούς ανάπτυξης που παρουσιάζει το Foursquare θα έχει ξεπεράσει τα δύο εκατομμύρια σε μια εβδομάδα. Επιπρόσθετα, στο Foursquare, οι χρήστες του έχουν προσθέσει 5,6 εκατομμύρια γεωγραφικά σημεία, ενώ στο Gowalla μόλις 1,4 εκατομμύρια, ενώ το δημοφιλέστερο σημείο που αναγράφουν οι χρήστες είναι το σπίτι τους και ακολουθούν οι αλυσίδες fast food. Τέλος, η αναλογία ανδρών και γυναικών χρηστών στο Foursquare αγγίζει το 2 προς 1, ενώ στο Gowalla παρότι δεν είναι διακριτό το συγκεκριμένο στοιχείο, τα ονόματα των χρηστών υποδεικνύουν αντίστοιχη αναλογία.
Παρότι η έρευνα της RJ Metrics δεν καταλήγει σε ένα σαφές συμπέρασμα στο που οφείλεται η μεγαλύτερη δημοτικότητα του Foursquare, το deasy έχει την απάντηση. Το Foursquare έχει τα γραφεία του στη Νέα Υόρκη και το Gowalla στο Austin του Τέξας. Όπως και να το κάνεις, το Μεγάλο Μήλο μετράει περισσότερο…. :)
Σχόλια