Η σχέση του Facebook με την αναζήτηση ήταν προβληματική από την αρχή, καθώς το μεγάλο κοινωνικό δίκτυο δεν έδειξε στην αρχή ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα. Κατ’ αναλογία μπορούμε να πούμε πως το Facebook έδειχνε το ίδιο ενδιαφέρον για την αναζήτησης που έδειχνε η Google για τα κοινωνικά δίκτυα και όλοι ξέρουμε πόσο χάλια τα έχει πάει η δεύτερη στον συγκεκριμένο τομέα.
Το Social Graph που είχε προ ετών παρουσιάσει με τυμπανοκρουσίες το Facebook οδεύει προς τη λήθη και η εταιρεία ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα το Search FYI (“Αναζήτηση για την ενημέρωσή σας” αν θέλεις να το αποδώσουμε κάπως στα ελληνικά).
Τι είναι τούτο πάλι; Φαντάσου μια πιο ελεύθερη αναζήτηση αλλά όχι τόσο εξαντλητική και εντατική σε σύγκριση με αυτή που προσφέρει το Google. Μπορείς να ψάξεις με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και το Facebook θα σου εμφανίσει δημοσιεύσεις φίλων αλλά και ανθρώπων που δεν γνωρίζεις.
Αυτό σημαίνει πως αν οι δημοσιεύσεις σου είναι δημόσιες και μπορεί να τις διαβάσει οποιοσδήποτε είναι πιθανό να εμφανιστούν στα αποτελέσματα αναζήτησης του Search FYI. Αν αυτό σε ανησυχεί θα πρέπει να πας στις ρυθμίσεις του λογαριασμού σου στο Facebook και να περιορίσεις το εύρος των ανθρώπων που θα μπορούν να διαβάζουν όσα δημοσιεύεις στο κοινωνικό δίκτυο.
Αξίζει όμως τον κόπο; Οι άνθρωποι του Facebook λένε πως από το Search FYI μπορείς να δεις αποτελέσματα που αντλούνται από μία βάση με 2 τρισεκατομμύρια δημοσιεύσεις. Καλό αυτό, εάν σε αυτές τις δημοσιεύσεις περιλαμβάνεται και εκείνο το post που είχε ανεβάσει ο κολλητός σου ένα βράδυ του 2011 όταν είχατε κατεβάσει ένα καφάσι μπίρες και είχαν ειπωθεί όλες οι μεγάλες αλήθειες. Αλλά είναι πλήρες; Μάλλον όχι και αν καταλαβαίνουμε καλά το Facebook θα προχωρά στην επέκταση της αναζήτησης σταδιακά.
Αλλά για να γίνει καλή η αναζήτηση στο Facebook χρειάζονται πράγματα που λείπουν. Να μπορείς, για παράδειγμα, να περιορίζεις το εύρος της αναζήτησης σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους ή σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Μέχρι να γίνουν αυτά οι της Google θα μπορούν να αισθάνονται αρκετά άνετα. Ο ανταγωνισμός μπορεί να πήρε μπροστά αλλά βρίσκεται ακόμα αρκετά πίσω…
Σχόλια