Μια απίθανη ιστορία φέρνουν στο φως δύο δημοσιεύματα του Reuters, το πρώτο χθεσινό και το δεύτερο, σημερινό. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η Microsoft γνώριζε ήδη από το 2011 ότι χάκερ, πιθανότατα με διασυνδέσεις με τις κινεζικές αρχές, είχαν αποκτήσει πρόσβαση σε αλληλογραφία χρηστών του Hotmail και παρακολουθούσαν την επικοινωνία τους –οι χρήστες ήταν άνθρωποι εμπλεκόμενοι με τις μειονότητες των Θιβετανών και των Ουιγούρων, αμφότερες προβληματικές για την εσωτερική πολιτική της Κίνας.
Τα δημοσιεύματα, τα οποία φέρουν ως (ανώνυμες) πηγές εργαζόμενους στη βασίλισσα του λογισμικού, φαίνεται ότι ήταν αρκετά εύστοχα ώστε να προκαλέσουν μια μείζονα αλλαγή πολιτικής στην εταιρεία. Με επίσημη ανακοίνωσή της, η Microsoft δηλώνει ότι στο εξής θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Google, της Facebook και της Twitter και πλέον θα ενημερώνει άμεσα τους χρήστες των υπηρεσιών της αν αντιμετωπίζει ύποπτες κινήσεις γύρω από τους λογαριασμούς τους.
Αν και απολύτως σαφής απάντηση δε δίνεται σχετικά με το γιατί δεν έκανε το ίδιο στην περίπτωση των χιλίων περίπου χρηστών που έπεσαν θύματα της παραπάνω επίθεσης, φαίνεται ότι οι επικεφαλής της Microsoft καίτοι γνώριζαν το περιστατικό, δεν αντέδρασαν φοβούμενοι αντίποινα και επιπτώσεις απέναντι στην εταιρεία από την πλευρά της Κίνας –όπως συχνά συμβαίνει, ρόλο στην απόφασή τους έπαιξε το πρόβλημα αδυναμίας σύνδεσης πέρα από κάθε αμφιβολία μεταξύ χάκερ και κινεζικής κυβέρνησης.
Για την ιστορία, αν και η Microsoft δεν ενημέρωσε τους χρήστες για το πρόβλημα, προσπάθησε παρόλα αυτά να τους βοηθήσει να εξασφαλίσουν τις επικοινωνίες τους. Ο τρόπος που επέλεξε ωστόσο ήταν κάπως... passive-aggressive: τους ανάγκασε να αλλάξουν κωδικούς πρόσβασης –ορισμένοι από τους χρήστες που έπεσαν θύματα της επίθεσης και με τους οποίους μίλησε το Reuters θυμούνται ότι έλαβαν τη σχετική “εντολή” από το Hotmail όμως την αντιμετώπισαν σαν κάτι συνηθισμένο.
Ευτυχώς απ' ό,τι φαίνεται, κανένας από τους χρήστες-θύματα δεν φαίνεται να υπέστη κάποιες συνέπειες εξαιτίας πραγμάτων που ανέφερε στην επικοινωνία του. Και ναι μεν αυτό κάνει κάπως πιο ήπια την καφκική διάσταση του προβλήματος όμως επ' ουδενί λόγω δεν απαλλάσσει την μεγάλη εταιρεία από τις ευθύνες της. Μην όντας (πια και από πολλά χρόνια) χρήστης των υπηρεσιών της Microsoft, προφανώς το θέμα δε με αφορά άμεσα όμως πραγματικά βρίσκω εξοργιστικό οι εταιρείες από τη μια μεριά να μας παρακαλούν να τους επιτρέψουμε να εμπλακούν τόσο πολύ τη ζωή μας και από την άλλη να αγνοούν τις τεράστιες ευθύνες που περιλαμβάνει κάτι τέτοιο –αν οι υπηρεσίες αυτές είναι επί πληρωμή ή όχι δεν παίζει απολύτως κανένα ρόλο.
Σχόλια