Το smartphone αποτελεί πλέον το κύριο μέσο πρόσβασης στα social media για τους Έλληνες χρήστες Internet, οι οποίοι σε ποσοστό 62% το χρησιμοποιούν καθημερινά για να μπαίνουν στο Facebook, σύμφωνα με την τελευραία έρευνα του ELTRUN, η οποία επικεντρώθηκε σε τρεις άξονες: χρήση social media (facebook, youtube, twitter), χρήση μηχανών αναζήτησης, ανταπόκριση σε ενέργειες e-mail marketing.
Χρήση social media
Ένας στους δύο χρήστες του Facebook δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί απλώς για να παρακολουθεί τις εξελίξεις, ενώ το υπόλοιπο 50% δηλώνει ότι οι κινήσεις τις οποίες κάνει κατα την χρήση του facebook για την αλληλεπίδραση με τους υπόλοιπους “friends” είναι: like (58%), chat (54%), share (20%), ενώ μόνο το 8% δηλώνει ότι προβαίνει σε ενέργειες όπως uploading photos και tagging προϊόντων.
Στην φετινή έρευνα, αρχιζεί να προδιαγράφεται μια αναδυόμενη τάση όσον αφορά την αλληλεπίδραση των χρηστών του μέσου με τις επιχειρήσεις: Like σε σελίδες με εμπορικό περιεχόμενο (19%), like σε σελίδες εταιρειών και προϊόντων (12% και 8% αντίστοιχα). Οι χρήστες δηλώνουν πιο ώριμοι ως προς την χρήση του μέσου και οι πιο σημαντικές ανησυχίες που έχουν είναι η αξιοπιστία των πληροφοριών που λαμβάνουν (45%) και η χρησιμότητα του χρόνου που δαπανούν κατά την χρήση του μέσου (23%), ποσοστά τα οποία έχουν αυξηθεί αισθητά σε σχέση με την περσινή έρευνα.
Οι μεγαλύτερες ανησυχίες των χρηστών για το Facebook
Το επόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης με έντονη χρήση από τους Internet users, είναι το YouTube. Οι χρήστες δηλώνουν ως βασική ενέργεια την ακρόαση ραδιοφώνου (92%). Η έρευνα αναδεικνύει ένα ποσοστό 67% οι οποίοι δηλώνουν ότι κάνουν skip τις διαφημίσεις, καθώς όμως και μια αναδυόμενη τάση (12%) όσον αφορά την αλληλεπίδραση των χρηστών με τις νέες μορφές διαφήμισης του YouTube. Σημαντικό είναι, τέλος το ποσοστό συνδυσμού της χρήσης του YouTube με το Facebook: το 41% δηλώνει ότι ψάχνει videos στο YouTube, προκειμένου να τα αναρτήσει στο facebook.
Τέλος, ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης το οποίο φαίνεται να κερδίζει έδαφος είναι το Twitter. Ένας στους τέσσερις χρήστες δηλώνουν ότι παρακολουθούν τις εξελίξεις μέσω του συγκεκριμένου μέσου. Σημνατικό γεγονός το οποίο ενίσχυσε την χρήση του μέσου και το 45% των χρηστών του δηλώνει ότι το ώθησε να εξικοιωθεί με αυτό, είναι η εμφάνιση των capital controls. Κατά την διάρκεια της συγκεκριμένης σημαντικής περιόδου, οι χρήστες αντιλήφθηκαν ότι το Twitter μπορούσε να καλύψει την ανάγκη άμεσης ενημέρωσης για τις εξελίξεις από διαφορετικές πηγές, προκειμένου να έχουν την δυνατότητα σχηματισμού της προσωπικής τους άποψης.
Χρήση μηχανών αναζήτησης
Οι Internet users δηλώνουν εξικοιωμένοι με την χρήση των μηχανών αναζήτησης, τοποθετώντας την χρήση τους στην δεύτερη θέση όσον αφορά τους λόγους χρήσης του διαδικτύου. Το συγκεκριμένο μέσο αναδικνύεται σε καθολικό μέσο αναζήτησης, αφού 8 στους 10 δηλώνουν ότι επισκέπτονται συχνά τα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων, που δικαιολογεί την έμφαση που δίνουν οι επιχειρήσεις σε τεχνικές SEO. Παράλληλα αναδύεται σταδιακά η σημασία των «banner-ads» αφού 1 στους 10 επισκέπτεται συχνά τις διαφημίσεις των μηχανών αναζήτησης.
Χρήση μηχανών αναζήτησης
Ανταπόκριση σε ενέργειες e-mail marketing
Η έρευνα καταγράφει την σημασία του e-mail ως ουσιαστικό εργαλείο στην ολοκληρωμένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ. Όπως φαίνεται στο σχήμα 6, 3 στους 10 internet users δηλώνει ότι δίνει το e-mail του συχνά προκειμένου να παραλαμβάνει newsletters και 1 στους 4 ανοίγει συχνά τα e-mails που λαμβάνει. Ποσοστά τα οποία δικαιολογούν τις ενέργειες των εταιρειών να στέλνουν προσωποποιημένη πληροφόρηση, με βάση τις ανάγκες των χρηστών. Το αποτέλεσμα είναι πλέον 8% των χρηστών Internet να αγοράζουν συχνά με βάση τις διαφημίσεις που λαμβάνει σε newsletters.
Σχόλια