Στην επιβεβαίωση (ή καλύτερα στην ανακοίνωση μιας μελλοντικής ανακοίνωσης) σχετικά με τη συνεργασία της Google με τη Zynga, την εταιρεία που έχει δημιουργήσει το Farmville και άλλα δημοφιλή παιχνίδια, προχώρησε ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Eric Schmidt. Σε άρθρο της Wall Street Journal σχετικό με τα σχέδια της αμερικάνικης εταιρείας για τη δημιουργία ενός νέου social network που θα ανταγωνίζεται το Facebook, o κ. Schmidt ανέφερε ότι "δεν έχουμε ανακοινώσει ακόμα τη συνεργασία μας με τη Zynga αλλά θα πρέπει να την περιμένετε στο μέλλον".
Είναι γεγονός, ότι στις ΗΠΑ, το τελευταίο διάστημα γίνεται έντονη αναφορά στα σχέδια της Google στο πεδίο των social networks, καθώς η εταιρεία φαίνεται να είναι σε συζητήσεις με αρκετές εταιρείες που αναπτύσσουν online παιχνίδια, όπως η Playdom, η Electronic Arts και η Zynga, στην οποία η Google είναι πολύ πιθανό να έχει πραγματοποιήσει μια επένδυση που κυμαίνεται μεταξύ 100-200 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το νέο social network που ετοιμάζει η Google, σύμφωνα με την υπάρχουσα φημολογία των τελευταίων ημερών, θα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα online παιχνίδια, τα οποία εμφανίζουν ιδιαίτερη δημοτικότητα μεταξύ των χρηστών των social media. To social gaming στις ΗΠΑ είναι μια αγορά 700 εκατομμυρίων δολαρίων (σύμφωνα με στοιχεία της ThinkEquity για το 2009), ενώ σε χώρες όπως η Κίνα και η Ιαπωνία τα αποτελέσματα είναι ακόμα καλύτερα και μετριούνται σε δισεκατομμύρια. Μάλιστα, όπως προβλέπει η ThinkEquity, μέχρι το 2012, το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς αναμένεται να τριπλασσιαστεί.
Πως όμως οι εταιρείες δημιουργούν έσοδα από το social gaming, καθώς όσοι έχετε παίξει παιχνίδια στο Facebook θα έχετε διαπιστώσει ότι είναι δωρεάν; Από τις διαφημίσεις αλλά και από τα εικονικά αγαθά που μπορεί κάποιος να αγοράσει σε ένα παιχνίδι, μέσω ηλεκτρονικών πληρωμών. Από τα τελευταία, το 30% των εσόδων πηγαίνουν στο Facebook και τα υπόλοιπα στις εταιρείες που αναπτύσσουν τα παιχνίδια.
Η επιθυμία της Google να μπει στο πεδίο των social networks αλλά και των παιχνιδιών έγκειται αφενός στη διαπίστωση ότι μέσω των social networks, οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για ότι τους ενδιαφέρει μέσω των φίλων τους, χρησιμοποιώντας λιγότερο τις μηχανές αναζήτησης της εταιρείας και αφετέρου βέβαια ότι τα παιχνίδια είναι μια μεγάλη αγορά, στην οποία μέχρι τώρα η εταιρεία δε συμμετείχε.
Πάντως, στελέχη της εταιρείας αρνούνται την πρώτη διαπίστωση, δηλώνοντας ότι το Facebook φέρνει σε επαφή με το Internet, κόσμο που απείχε μέχρι στιγμής και κατ' επέκταση ένα μεγάλο κομμάτι αυτού του κοινού κατευθύνεται και στα εργαλεία της Google.
Σχόλια