Για το φαινόμενο του adblocking και τις προεκτάσεις του μιλήσαμε σε πρόσφατο κείμενό μας. Εκεί, ανάμεσα σε άλλα, αναφερθήκαμε στην πρακτική που έχουν υιοθετήσει πολλά sites σε όλο τον κόσμο, που εντοπίζουν αν οι επισκέπτες τους χρησιμοποιούν adblocker, κόβοντάς τους την πρόσβαση στο περιεχόμενό τους. Μια κίνηση που έχει ως στόχο να καταπολεμήσουν το φαινόμενο και να προστατεύσουν τα έσοδά τους από τη διαφήμιση.
Όμως, μια επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που στάλθηκε στον Alexander Hanff, σύμβουλο σε θέματα ιδιωτικότητας και προσωπικών δεδομένων, φαίνεται να ανατρέπει τα δεδομένα, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο τα sites αυτά να αντιμετωπίσουν κατηγορίες σχετικά με την καταπάτηση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Συγκεκριμένα, η επιστολή αναφέρει ότι η χρήση του software που εντοπίζει αν κάποιος χρήστης έχει εγκαταστήσει adblocker προϋποθέτει την προηγούμενη συγκατάθεση των καταναλωτών. Εφόσον δεν συμβαίνει αυτό, τότε τα sites «παρανόμως» αποκτούν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα των χρηστών.
To all #publishers currently detecting #adblockers in EU - look out, I am coming for you and I am very well armed. #privacy #spyware
— Alexander Hanff (@alexanderhanff) 20 Απριλίου 2016
Σε συνέχεια της επιστολής, ο κ. Hanff ανακοίνωσε ότι θα κινηθεί νομικά εναντίον των sites που «παρανομούν», χρησιμοποιώντας anti adblocker, χωρίς άδεια από τους χρήστες.
Πως θα κινηθούν τα sites εφόσον αναγκαστούν να εναρμονιστούν με το περιεχόμενο της επιστολής είναι ένα ερωτηματικό στην παρούσα φάση.
Σχόλια