Πέντε χρόνια μετά την είσοδό του στην ελληνική αγορά και έχοντας αλλάξει ριζικά νοοτροπίες και συμπεριφορές του παρελθόντος στον κλάδο των ταξί, το Taxibeat, η ελληνική εφαρμογή εύρεσης ταξί θέλει να παίξει όλο και σημαντικότερο ρόλο στο χώρο των μετακινήσεων και των μεταφορών. Όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και –όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες- σε άλλες χώρες. Και όχι μόνο με την παραδοσιακή υπηρεσία εύρεσης ταξί αλλά εμπλουτίζοντάς τη ή εισάγοντας νέες υπηρεσίες.
Άλλωστε, εδώ και περίπου δύο χρόνια η ελληνική εφαρμογή δραστηριοποιείται πολύ επιτυχημένα και στο Περού, μετά από κάποιες πειραματικές προσπάθειες (όπως στη Γαλλία ή τη Βραζιλία) που μπορεί να μην στέφθηκαν με εμπορική επιτυχία, ωστόσο εφοδίασαν με πολύτιμες εμπειρίες και συμπεράσματα την ομάδα της εταιρείας.
Πλέον, η δραστηριοποίηση στην πρωτεύουσα του Περού, Λίμα, έχει αναδειχθεί ως η κύρια πηγή εσόδων για την ελληνική εταιρεία. Σε μια αγορά 10 εκατομμυρίων κατοίκων με περίπου 200.000 ταξί, το Taxibeat αποτελεί πλέον την δεύτερη δημοφιλέστερη εφαρμογή (βαδίζοντας ολοταχώς προς την πρώτη θέση) με βασικά πλεονεκτήματα το υψηλό επίπεδο ασφάλειας (σε μια πόλη με υψηλό επίπεδο εγκληματικότητας) και το ανταγωνιστικό κόστος. Ήδη στο Περού κυκλοφορούν 11.000 ταξί που συνεργάζονται με το Taxibeat και μέχρι το τέλος του 2016 ο αριθμός αυτός θα ξεπεράσει τα 15.000, ιδιαίτερα αν η ελληνική εταιρεία προχωρήσει στην επέκταση της υπηρεσίας σε δύο ακόμα πόλεις, την Αρεκίπα και το Κούσκο.
Αυτή η ταχύτατη διείσδυση έχει ως αποτέλεσμα την εντυπωσιακή αύξηση του συνόλου των χρηστών του Taxibeat, οι οποίοι ξεπερνούν συνολικά (σε Ελλάδα και Περού) τους 800.000 (περίπου 50-50 στις δύο χώρες) και κυρίως να συμβάλλει καθοριστικά στην κερδοφορία της εταιρείας.
Όσον αφορά την Αθήνα, η οποία αποτελεί (και θα συνεχίσει και στο μέλλον) τη βάση της εταιρείας, το Taxibeat συνεργάζεται με 4.000, ενώ ο στόχος για το τέλος του 2016 είναι ο στόλος των ταξί να φθάσει τα 7.000. Μια αύξηση πολύ μεγάλη, που ενδεχομένως να προκύψει και από την επέκταση της υπηρεσίας στη Θεσσαλονίκη από το καλοκαίρι.
Νέες υπηρεσίες, νέες αγορές
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, Νίκο Δρανδάκη, το Taxibeat βρίσκεται ήδη στην αναζήτηση νέων αγορών και στο εξωτερικό. Χωρίς να προσδιορίσει ποιες αγορές είναι αυτές, είναι δεδομένο ότι ένα βασικό κριτήριο είναι η μη ύπαρξη έντονου ανταγωνισμού, ειδικά από πολύ μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες χάρη στο πολύ μεγάλο μέγεθός τους μπορούν να χρηματοδοτούν για μεγάλο χρονικό διάστημα την παρουσία τους εκεί, προκειμένου να αποκτήσουν γρήγορα μια πολύ μεγάλη βάση χρηστών. Για την ανάπτυξη της εταιρείας θα αναζητηθεί χρηματοδότηση και από κεφάλαια, καθώς μια τέτοια κίνηση εκτιμάται ότι (ανάλογα με την πόλη) απαιτεί μια επένδυση 5 έως 10 εκατομμυρίων.
O ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Taxibeat, Νίκος Δρανδάκης.
Ωστόσο, στο προσεχές χρονικό διάστημα η εταιρεία αναμένεται να εμπλουτίσει και τις υπηρεσίες που προσφέρει. Ειδικότερα για την Ελλάδα, πολύ σύντομα θα κυκλοφορήσει η επανασχεδιασμένη εφαρμογή, με νέο design αλλά και δυνατότητες. Συγκεκριμένα, κατά τη διαδικασία αναζήτησης ταξί θα παρέχεται πλέον στο χρήστη η δυνατότητα προσθήκης και του προορισμού, με αποτέλεσμα να λαμβάνει και μια εκτίμηση κόστους της κούρσας πριν μπει στο ταξί. Πέρα από τα φανερά οφέλη των δύο παραπάνω, σύμφωνα με τον κ. Δρανδάκη θα οδηγήσει την εταιρεία και σε μια διαδικασία εκμάθησης συνηθειών των χρηστών, που αργότερα μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα και την παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών προς κάθε χρήστη ξεχωριστά.
Μέσα στον Ιούνιο, το Taxibeat θα ξεκινήσει πιλοτικά μια ακόμα υπηρεσία. Το «ταξί με ένα κουμπί», στην οποία επιχειρήσεις, όπως εστιατόρια ή ξενοδοχεία θα εξοπλιστούν με ειδικές συσκευές (όχι smartphones) με τις οποίες θα μπορούν να καλούν ταξί, μέσω Taxibeat, πατώντας ένα πλήκτρο, λαμβάνοντας άμεσα ενημέρωση (στην οθόνη που θα διαθέτουν οι συσκευές) για το χρόνο άφιξης και τον τύπο ταξί που ανταποκρίνεται στην «κλήση».
Τέλος, μέσα στο προσεχές διάστημα το Taxibeat θα προσθέσει μια ακόμα υπηρεσία, το «Taxibeat Events», μέσω της οποίας επιχειρήσεις ή ιδιώτες που οργανώνουν μια εκδήλωση θα έχουν τη δυνατότητα να προαγοράζουν μια συγκεκριμένη αξία διαδρομών, μοιράζοντάς τη στους προσκεκλημένους τους.
Σύμφωνα με τον κ. Δρανδάκη, οι νέες υπηρεσίες εκτός από τα οφέλη που προσφέρουν στους καταναλωτές, έρχονται να ενισχύσουν και τον κλάδο των ταξί, ο οποίος, λόγω του γενικότερου οικονομικού κλίματος, έχει δεχθεί σημαντικές πιέσεις. Μεταξύ άλλων τόνισε την ανάγκη " να αποδεσμευτεί η ελληνική αγορά του ταξί από αναχρονιστικές πρακτικές και να της επιτραπεί να λειτουργήσει με μεγαλύτερη ευελιξία, με βάση την προσφορά και τη ζήτηση, όπως συμβαίνει και στην υπόλοιπη οικονομία, προς όφελος του καταναλωτή και των καλών επαγγελματιών". Ένα τέτοιο δείγμα ευέλικτης λύσεις είναι η υπηρεσία car pooling που θα λανσάρει το Taxibeat μέσα στις επόμενες ημέρες στη Λίμα, μέσω της οποίας δύο χρήστες της υπηρεσίες μπορούν να μοιραστούν μια διαδρομή, πληρώνοντας μειωμένο αντίτιμο.
Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα και την ανάπτυξη της ομάδας του Taxibeat, η οποία πλέον ξεπερνάει τα 80 άτομα, ενώ ο ρυθμός αύξησης του ανθρώπινου δυναμικού κυμαίνεται στο 5% ανά μήνα. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι κατά ποσοστό 60%, η ομάδα του Taxibeat αποτελείται από γυναίκες.
Σχόλια