Σκηνή: Βρίσκεσαι στο εστιατόριο, έτοιμος να παραγγείλεις.
Εικόνα: σήκωμα του κορμού, περιμετρική κίνηση του κεφαλιού για τον εντοπισμό του/της σερβιτόρου, κλείδωμα «στόχου», σήκωμα του χεριού που συνοδεύεται συνήθως από εκφράσεις «(ψιτ) νεαρέ», «κοπελιά», «φίλε μου» και άλλα ωραία γραφικά… Ανταπόκριση με νόημα του/της σερβιτόρου και άφιξή του/της στο τραπέζι που κάθεσαι μετά από μερικά λεπτά ανάλογα με τον όγκο της δουλειάς.
Αυτές τις (άλλοτε αγαπημένες και άλλοτε εκνευριστικές) εμπειρίες μας από τα εστιατόρια και τους χώρους εστίασης συνολικά, επιχειρεί να ανατρέψει τελείως η τεχνολογία, φέρνοντας νέες διαδραστικές εφαρμογές, μερικές από τις οποίες είδαμε πριν από λίγες ημέρες στο ετήσιο τεχνολογικό φεστιβάλ της ATCOM που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, το ATCOM Next. Εφαρμογές που δεν αναφέρονται αόριστα στο μέλλον αλλά μπορούν να υλοποιηθούν άμεσα στην ελληνική αγορά.
Αναμφισβήτητα το πιο εντυπωσιακό installation της ATCOM ήταν το πρωτοποριακό phygital lunch. Οι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν με ένα interactive τραπέζι, μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις ακριβώς το μενού που θέλεις και να στείλεις την παραγγελία σου απευθείας στην κουζίνα. Στο πλαίσιο του event η παραγγελία περιοριζόταν στη δυνατότητα δημιουργίας του burger της επιλογής μας, ωστόσο όπως μας εξήγησε ο επικεφαλής του project, Μάριος Θεοτοκάς, στο περιβάλλον ενός καταστήματος οι επιλογές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν όλο το διαθέσιμο κατάλογο του καταστήματος. Σκέψου ιδανικά μία πιτσαρία ή ένα burger house ή ενδεχομένως μια αλυσίδα γρήγορης εστίασης (δεν σε πάω στο περιβάλλον μιας ταβέρνας γιατί το τραπεζομάντηλο δεν μπορεί να λείψει ποτέ από ένα τέτοιο χώρο).
Όταν το burger ήταν έτοιμo προς παραλαβή , οι χρήστες ειδοποιούνταν με push notification στο mobile application που είχε αναπτύξει η ATCOM για τους σκοπούς της εκδήλωσης, γλιτώνοντας έτσι χρόνο αναμονής και κόπο.
Στα συγκεκριμένα τραπέζια χρησιμοποιήθηκαν LG Digital Signage οθόνες 55’’ και όπως μας ενημέρωσε ο Μάριος δεν υπάρχει κανένας περιορισμός σχετικά με το ύψος ή το σχεδιασμό τέτοιου τύπου τραπεζιών. Το ίδιο ισχύει και για το γυαλί, καθώς η λύση είναι άθραυστη, μπορεί να αντιλαμβάνεται 100 και πλέον τύπους επαφών στην επιφάνειά του, να ανταποκρίνεται πολύ γρήγορα στις εντολές και βεβαίως μπορεί να κοπεί σε οποιοδήποτε σχήμα και μέγεθος.
«Οι εφαρμογές από εκεί και πέρα περιορίζονται μόνο από τη φαντασία μας» πρόσθεσε στην κουβέντα μας ο Μάριος. Σκέψου μια περιμετρική κίνηση του ποτηριού στην επιφάνεια του τραπεζιού να δίνει «σήμα» για ξαναγέμισμα ή στο χρόνο μέχρι να έρθει η παραγγελία να σου προσφέρεται η δυνατότητα να παίζεις παιχνίδια. Ή -όπως έχουμε δει σε εκθέσεις του εξωτερικού- η τοποθέτηση του κινητού στο τραπέζι να σου ανοίγει μια βεντάλια επιλογών για την θέαση όλου του multimedia περιεχομένου της συσκευής στην μεγάλη επιφάνειά του. Και βεβαίως να πληρώνεις το λογαριασμό.
Εκτός της παραπάνω λύσης, οι καλεσμένοι της ATCOM είχαν την ευχέρεια να βιώσουν μία ακόμη ξεχωριστή εμπειρία κατά τη διάρκεια των coffee breaks. Με εργαλείο και πάλι το companion mobile app μέσω του οποίου είχαν από πριν δηλώσει τις προτιμήσεις τους στον καφέ, μπορούσαν χωρίς να παραγγείλουν, έχοντας απλώς ενεργοποιήσει το Bluetooth στη συσκευή τους και πλησιάζοντας προς το μπαρ, να παραλάβουν τον καφέ τους, ακριβώς όπως τον πίνουν.
Την εμπειρία των installations ολοκλήρωσε το custom made αυτόματο bar, το οποίο προσέφερε σφηνάκια με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού.
Σχόλια