To Ινστιτούτο Δημοσιογραφίας του Reuters εξέδωσε την ετήσια έκθεσή του και έχει και εμάς μέσα, οπότε είπαμε να “ακτινογραφήσουμε” τους Έλληνες καταναλωτές περιεχομένου.
Πρώτα πρώτα επίτρεψέ μας να σημειώσουμε κάτι που δεν μας κάθεται καλά. Μόνο 1 στους 5, το 20% δηλαδή, έχει εμπιστοσύνη στις ειδήσεις που διαβάζει, μόλις 16% εμπιστεύεται τα ΜΜΕ και μόλις 11% τους δημοσιογράφους. Το οποίο προκαλεί μια ειλικρινής απορία, καθώς οι μισοί από εκείνους που διαβάζουν τις ειδήσεις δεν εμπιστεύονται εκείνους που τις γράφουν. Ποιοι νομίζετε πως γράφουν τις ειδήσεις;
Πάντως και σε άλλες χώρες υπάρχει το ίδιο φαινόμενο, οι ειδήσεις να είναι πιο αξιόπιστες από τους ανθρώπους που τις γράφουν και αν κάνουμε λάθος στο συμπέρασμά μας, δεκτή η όποια διόρθωση.
Στον τόπο μας μόλις το 7% πληρώνει για να έχει πρόσβαση σε ειδησεογραφικό περιεχόμενο και αυτό είναι ένα πάρα πολύ κακό νέο για όποιον θέλει να αναπτύξει μια online συνδρομητική υπηρεσία. Φυσικά υπάρχει και η αντίστροφη ανάγνωση, το 7% είναι περίπου 500-600.000 άνθρωποι, όμως δεδομένης και της γενικότερης κρίσης κανείς δεν είναι διατεθειμένος να διαθέσει 40 ή 50 ή 100 ευρώ για την μηνιαία του ενημέρωση.
Και η διαφήμιση κύριε; Το 36% των συμπατριωτών μας χρησιμοποιεί ad-blocker, έναντι 25% στη Γερμανία και 38% στην Πολωνία που είναι το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη. Ναι, βρισκόμαστε στη 2η θέση στη συγκεκριμένη κατάταξη.
Ολη η έρευνα και τα δεδομένα της είναι εδώ: http://digitalnewsreport.org/
Σχόλια