Ως κύριο κομμάτι της καθημερινότητας όλων και κυρίως των νέων αναδεικνύεται η χρήση του Internet στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση Web ID για το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2016. Μάλιστα, οι νέοι ηλικίας 18 έως 24 ετών δαπανούν περισσότερες από 4 ώρες την ημέρα (253 λεπτά) συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο.
Ταυτόχρονα, η έκθεση αναδεικνύει και τις σημαντικές μεταβολές ακόμα και σε επίπεδο τριμήνου που παρουσιάζει η ανάπτυξη του Internet στην Ελλάδα, συγκρίνοντάς την με την αντίστοιχη έκθεση για το προηγούμενο τρίμηνο Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2015. Ενδεικτικά είναι ορισμένα παραδείγματα στον παρακάτω πίνακα:
|
Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2015 |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2016 |
Χρήση Internet με οποιαδήποτε συχνότητα |
73,4% |
76,9% |
Καθημερινή χρήση Internet |
65,3% |
67,3% |
Μέση διάρκεια χρήσης Internet κάθε μέρα |
140 λεπτά |
195 λεπτά |
Μέση διάρκεια χρήσης Internet κάθε μέρα (ηλικίες 18-24) |
184 λεπτά |
253 λεπτά |
Οι νέοι είναι η κινητήριος δύναμη της αγοράς
Μολονότι η χρήση του Internet στην Ελλάδα δείχνει να έχει μια ευρεία αποδοχή σε όλες τις ηλικίες, ως κινητήρια δύναμη αναδεικνύεται το νεανικό κοινό, όπου η διείσδυση έχει φθάσει σε εντυπωσιακά επίπεδα. Συγκεκριμένα, ως fans του Internet αναδεικνύονται οι ηλικίες 13-44 ετών, όπου τα ποσοστά χρήσης κυμαίνονται από περίπου 88,5% έως σχεδόν 99%. Ακόμα και στις πολύ μικρές ηλικίες 7 έως 12 ετών η διείσδυση του Internet είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, που φθάνει στο 82,7% (ηλικίες 7-9 76,2%, ηλικίες 10-12 89,1%).
Σε επίπεδο οικογένειας πρόσβαση στο Internet έχουν 4 στα 6 ελληνικά νοικοκυριά και το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι παρατηρείται μια μεγάλη διασπορά στις συσκευές ως μέσο σύνδεσης. Από κινητό τηλέφωνο και υπολογιστή μέχρι τηλεοράσεις και παιχνιδοκονσόλες.
Το 62% των Ελλήνων έχουν smartphone
Σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει η διείσδυση και των smartphones στη χώρα μας, αφού 3 στους 5 Έλληνες διαθέτουν τέτοια συσκευή. Ταυτόχρονα, το smartphone αναδεικνύεται και ως κύριο μέσο πρόσβασης στο Internet με το 44,8% να συνδέονται καθημερινά στο Διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου. Επίσης, 2 στους 4 Έλληνες κατεβάζουν διάφορες εφαρμογές στο κινητό τους, με τις κορυφαίες προτιμήσεις να αποτελούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα παιχνίδια, η μουσική και το video, η διασκέδαση, η ενημέρωση, η εργασία. Η διείσδυση του κινητού τηλεφώνου αφορά και τις πολύ μικρές ηλικίες, αφού 1 στα 5 παίδια 7-12 ετών έχουν μια τέτοια συσκευή.
Σχόλια