Σχεδόν το 95% των Ελλήνων online καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές σε ξένα e-shops, με βασικό κίνητρο τις καλύτερες τιμές, όπως αναδεικνύει μια πρόσφατη έρευνα από την PayPal και την GfK.
Ειδικότερα, η έρευαν δείχνει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο προτιμάται από τους περισσότερους Έλληνες online αγοραστές, καθώς το 54% των e-shoppers που κάνει διασυνοριακές αγορές, έχει αγοράσει είδη από εκεί, ενώ άλλοι προορισμοί διασυνοριακών αγορών είναι: η Κίνα (47%), οι ΗΠΑ (34%) και η Γερμανία (21%).
Σύμφωνα με τους Έλληνες καταναλωτές, ο Νο1 λόγος για αγορές από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, και τη Γερμανία είναι οι καλύτερες τιμές στα προϊόντα, (27%, 22% και 22% αντίστοιχα), ακολουθούμενος από την πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στη χώρα τους, καθώς και την καλύτερη ποιότητα των προϊόντων.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως όσον αφορά στην Κίνα, οι αγοραστικές αποφάσεις επίσης βασίζονται κυρίως στις καλύτερες τιμές: αυτό αποτελεί το βασικό κίνητρο για το 72% των Ελλήνων online καταναλωτών που ψωνίζουν από τη χώρα αυτή. Παρότι η απόφαση για τις αγορές μπορεί να είναι εύκολη λόγω των ελκυστικών προσφορών στην Κίνα, οι πελάτες που ψωνίζουν από ξένες αγορές, λαμβάνουν επίσης υπόψη τους τα επιπρόσθετα προγράμματα προστασίας καταναλωτή που τους επιτρέπουν να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές και να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο στην περίπτωση οποιουδήποτε απρόοπτου περιστατικού. Με ένα ευνοϊκό πρόγραμμα προστασίας καταναλωτή, το 41% των Ελλήνων πελατών είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσει αγορές στο διαδίκτυο.
Online αγορές όχι μόνο σε ειδικές περιπτώσεις
Οι Έλληνες στρέφονται σε online αγορές από το εξωτερικό κυρίως για να αγοράσουν είδη ένδυσης (41%), καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη (31%), κοσμήματα και ρολόγια (17%). Ωστόσο, άλλες κατηγορίες, όπως τα ψηφιακά αγαθά ή τα ταξίδια, γνωρίζουν επίσης αυξημένο ενδιαφέρον από τους online αγοραστές: αυτά τα είδη αντιπροσωπεύουν το καθένα το 11% των online αγορών που πραγματοποίησαν οι Έλληνες σε ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα τους τελευταίους 12 μήνες.
Ανάμεσα σε όλους τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα στην Ελλάδα, το 88% δεν προβληματίζεται στο να κάνει αγορές από εμπόρους με έδρα στο εξωτερικό, και το διασυνοριακό εμπόριο δεν αποτελεί πλέον μια εξωτική εμπειρία για τους Έλληνες. Το 35% δεν το απασχολεί που είναι η βάση της εταιρείας, αρκεί να πρόκειται για αξιόπιστο και αναγνωρισμένο έμπορο, ενώ το 23% των ερωτηθέντων επικεντρώνεται στην τιμή – εάν το συνολικό κόστος είναι καλό, δεν έχουν δεύτερες σκέψεις για τις αγορές τους, ακόμα και αν ο έμπορος βρίσκεται στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, διάφοροι άλλοι επιπρόσθετοι παράγοντες οδηγούν τους Έλληνες να κάνουν αγορές από ξένα e-shops, με τα μεταφορικά κόστη να έχουν μεγάλη σημασία και να το δηλώνει το 88% των ερωτηθέντων. Η συχνότητα των online αγορών από το εξωτερικό δύναται επίσης να ενισχυθεί από την παροχή κουπονιών, προσφορών ή εκπτώσεων (41%), και ιστοσελίδων στην ελληνική γλώσσα (45%).
Ηλεκτρονικό χρήμα όχι μόνο για αγορές
Παρόλο που η έξυπνη κατανάλωση συνδέεται κατά κύριο λόγο με τις συνειδητές αγορές (αξιολογώντας την ποιότητα του προϊόντος και τα πλεονεκτήματά του), οι Έλληνες αποφασίζουν επίσης όλο και συχνότερα να προβούν σε πιο έξυπνες αποφάσεις αναφορικά με την πώληση. Φαίνεται τελικά ότι μας χαροποιεί να αναλαμβάνουμε συμπληρωματικές εργασίες εξ αποστάσεως ή να πουλάμε άχρηστα είδη. Το 6% των Ελλήνων ερωτηθέντων, που πούλησε κάτι στο εξωτερικό, δήλωσε ότι έλαβε πληρωμές για τις χειροποίητες δημιουργίες του κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 12 μηνών. Και πάνω από το 13% των Ελλήνων online πελατών έλαβε ηλεκτρονικές πληρωμές για την πώληση προσωπικών ειδών που δεν τους χρειάζονται πλέον. Για να είμαστε ακόμα πιο συγκεκριμένοι, μας δίνει χαρά να απαλλασσόμαστε από ενδύματα, χρησιμοποιημένα καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη, καθώς και έπιπλα ή βιβλία.
Οι διαρκώς αυξανόμενες ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου ως μια δεύτερη πηγή εισοδήματος αποκτούν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους Έλληνες πελάτες και δίνουν ώθηση στην ζήτηση για υπηρεσίες πληρωμών που βοηθούν με ασφάλεια, ευκολία και ταχύτητα την διαδικτυακή διαχείριση των οικονομικών μας.
Σχόλια