Έβαλε ένα μπιφτέκι στον πάγο και δεν μπορείτε να φανταστείτε τι συνέβη μετά
Η αγελάδα βγήκε στο λιβάδι και δεν περνά από το μυαλό σας τι έκανε
Εκοψουκάλι. Το αποτέλεσμα είναι μαγευτικό
Σοκ! Δείτε πώςαι δεν μπορείτε να φανταστείτε τι συνέβη μετά
Η αγελάδα βγήκε στο λιβάδι και δεν περνά από το μυαλό σας τι έκανε
Εκοψε ένα μπουκάλι. Το αποτέλεσμα είναι μαγευτικό
Σοκ! Δείτε πώς βγήκε σήμερα το πρωί η [όνομα σελ βγήκε σήμερα το πρωί η [όνομα σελέμπριτι ή υπο-σελέμπριτι, ανάλογα την εποχή]
Έριξε το Instagram / Facebook / Internet / Nasa.gov / η...
Πόσες και πόσες φορές έχεις αντιμετωπίσει δημοσιεύσεις στο Facebook και το Twitter με τέτοιους -εννοείται απόλυτα παραπλανητικούς- τίτλους που στόχο έχουν να αποσπάσουν το πολύτιμο κλικ σου.
Πόσες φορές έχεις προσπαθήσει να "εκπαιδεύσεις" τον αλγόριθμο του Facebook χωρίς όμως αποτέλεσμα; Η διαδικτυακή λάσπη, ό,τι και να κάνεις, επιστρέφει στην οθόνη σου.
Υπάρχει λύση; Αν δεν δοκιμάσουμε δεν θα μάθουμε ποτέ, φαίνεται πως σκέφτονται ορισμένα από τα μεγαλύτερα ΜΜΕ του κόσμου που έχουν φτιάξει ένα σχήμα ονόματι "First Draft Coalition", που στα ελληνικά θα την αποδίδαμε ως "Η Συμμαχία για το Πρώτο Χειρόγραφο". Εικάζουμε πως το όνομα είναι μια αναφορά σε ένα παλιό ρητό που λέει πως "η δημοσιογραφία είναι το πρώτο χειρόγραφο της Ιστορίας" με την έννοια πως το αποτέλεσμα της offline και online δημοσιογραφίας είναι μία από τις βάσεις στις οποίες θα βασιστεί στο μέλλον η ιστορική έρευνα. Το σχήμα δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 2015, πριν από έναν χρόνο δηλαδή, με την υποστήριξη της Google και με στόχο τη διαμόρφωση ενός κώδικα δεοντολογίας που θα προωθεί την καλή ειδησεογραφία (δηλαδή όχι κλικ για κλικ). Στα μέλη της ένωσης περιλαμβάνονται οι New York Times, Washington Post, Buzzfeed, CNN και το Γαλλικό Πρακτορείο.
Στόχος είναι να διασφαλιστεί πως οι ειδήσεις που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και πως δεν δίνεται έκταση στις διάφορες "μούφες" που κατά καιρούς λερώνουν τις οθόνες μας. Σίγουρα "ειδήσεις" όπως αυτές που λέγαμε στην αρχή και που εμπίπτουν στην κατηγορία των "δολωμάτων για ένα κλικ" μπορεί να μην επηρεάζονται άμεσα, αλλά υποψιαζόμαστε πως θα υπάρξουν ενδιαφέροντα απόνερα.
Τώρα, η παρέα μεγαλώνει με την προσθήκη του Facebook και του Twitter, δύο πολύ μεγάλων καναλιών για τη διάδοση ειδήσεων στις ημέρες μας. Βέβαια δεν χρειάζεται να πάμε πάρα πολύ πίσω στο παρελθόν για να δούμε πως το Facebook έχει σοβαρό πρόβλημα με την αξιολόγηση του περιεχομένου του. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως το click-baiting και η διάδοση μυθευμάτων συνιστούν λύση.
Εχουμε μια πολύ συγκρατημένη αισιοδοξία...
Σχόλια