Δύο και πλέον χρόνια μετά το ξεκίνημα τωνβιντεο-διαφημίσεων στην πλατφόρμα του Facebook, η εταιρεία ενημέρωσε πρόσφατα τους διαφημιζόμενους ότι τα νούμερα που έδινε σχετικά με την αποτελεσματικότητα αυτών των διαφημιστικών ενεργειών ήταν λάθος. Συγκεκριμένα, η μέθοδος που χρησιμοποιούσε η πλατφόρμα σκόπιμα απέκλειε τους χρήστες που αφιέρωναν λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα στην καμπάνια, με αποτέλεσμα να δίνει ένα πολύ μεγαλύτερο μέσο χρόνο παρακολούθησης ενός video.
Όπως μάλιστα αναφέρει η Wall Street Journal, όταν ένας από τους μεγαλύτερους διαφημιστικούς ομίλους, η Publicis επικοινώνησε με το Facebook, η απάντηση από το τελευταίο ήταν ότι τα νούμερα ήταν κατά 60%-80% μεγαλύτερα από όσο θα έπρεπε.
Για τα δύο τελευταία χρόνια η βίντεο-διαφήμιση στο Facebook αποτελούσε μια συνήθης πρακτική από τις εταιρείες, καθώς το μεγάλο μπλε δίκτυο φρόντιζε σε τακτικά χρονικά διαστήματα να αναδεικνύει την τεράστια ανάπτυξη, που βασιζόταν σε ένα μεγάλο βαθμό σε «ψευδή νούμερα». Γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα, το Facebook να κερδίζει διαφημιστικό budget είτε εις βάρος του YouTube είτε ακόμα και της τηλεόρασης.
Η αντίδραση των διαφημιστικών εταιρειών και των διαφημιζόμενων φαίνεται ότι δεν θα μείνει μόνο στο επίπεδο της διαμαρτυρίας και της δυσαρέσκειας. Αντίθετα, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να επαναφέρουν το ζήτημα της πιστοποίησης και της επαλήθευσης των στοιχείων που δίνει η πλατφόρμα του Facebook (το ίδιο ισχύει και για τη Google). Κάπως έτσι καταλήγει και η επιστολή της Publicis, που έχει στην κατοχή της η Wall Street Journal, η οποία κλείνει θεωρώντας απαράδεκτο το γεγονός ότι για δύο χρόνια το Facebook έδινε φουσκωμένα νούμερα.
Από την πλευρά του το Facebook ανέφερε ότι προχώρησε στη διόρθωση του τρόπου υπολογισμού των μετρήσεων.
Σχόλια