Ποντάροντας το αύριο στη ρουλέτα

Rien ne va plus, που λένε και οι Γάλλοι

Deasy @ 11.10.2016
Ποντάροντας το αύριο στη ρουλέτα

Και τώρα;

Η BlackBerry μας αφήνει χρόνους, η Microsoft θέλει να ξεχάσει την εμπλοκή της με την Nokia ως μια τρέλα της στιγμής και κάπως έτσι ο κόσμος των smartphones και tablets θα μοιραστεί σε δύο στρατόπεδα, του iOS και του Android.

Στα social media η σκόνη καταλαγιάζει. Το Facebook είναι στην κορυφή του βουνού και αγναντεύει μέχρι εκεί που πάει το μάτι μονολογώντας πως όλα αυτά είναι δικά του, τη στιγμή που το μέλλον του Twitter είναι μάλλον άδηλο παρά τα εμφανή πλεονεκτήματα μιας πλατφόρμας που μεταδίδει το μήνυμα σε χρόνο μηδέν.

Το Wired τα καταγράφει όλα αυτά πολύ ωραία και επιχειρεί να κρυφοκοιτάξει στην κρυστάλλινη σφαίρα. Ποιο θα είναι το επόμενο πεδίο μάχης; Οσοι έχουμε ζήσει παράλληλα με την εξέλιξη της ψηφιακής επανάστασης θυμόμαστε τους ιερούς πολέμους του παρελθόντος είτε για hardware είτε για λειτουργικά συστήματα είτε για browsers είτε, είτε, είτε. Η αλήθεια είναι πως κάποιοι από τους “παίκτες” του παρελθόντος είναι ακόμα εδώ και σε καλή κατάσταση, οπως η Apple ή η Microsoft. Η ΙΒΜ έχει αφήσει το πάρτι κρατώντας σε κάποιο μπαούλο τα βραβεία και τις διακρίσεις της πρωτοπορίας. Αλλοι πρωτοπόροι δεν υπάρχουν πια, όπως η Netscape φερ’ ειπείν. Αλλά αρκετά με το χθες. Ποιο λοιπόν θα είναι το επόμενο μέρος στο οποίο εταιρείες και χρήστες θα κονταροχτυπηθούν;

Η εικονική πραγματικότητα, ο οικιακός εξοπλισμός, το “έξυπνο” κάτι, ό,τι και αν είναι αυτό το κάτι.

Στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε την τύφλα μας. Ούτε το 2006 ξέραμε τον αντίκτυπο που θα είχε το Facebook ούτε μπορούσαμε να φανταστούμε πως ένα μεγαθήριο όπως αυτό στο οποίο είχε εξελιχθεί η Google θα έσπαγε τα μούτρα της δυο και τρεις φορές στα κοινωνικά δίκτυα. Ούτε, βέβαια, μπορούσαμε να φανταστούμε πως 7-8 χρόνια αρόγτερα το Facebook θα έτρωγε τα δικά του μούτρα προσπαθώντας να φτιάξει κάτι σαν λειτουργικό σύστημα για smartphones.

Δεν ξέρουμε την τύφλα μας και αυτό δεν είναι πρόβλημα. Το πρόβλημα το έχουν οι σημερινοί μεγάλοι που αγχωμένοι προσπαθούν να πείσουν πρώτα τους επενδυτές και μετά τους καταναλωτές πως το “επόμενο καυτό πράγμα” είναι π.χ. η εικονικη πραγματικότητα. Ναι, κοιτάξτε, η Google λύσσαξε να μας πείσει για τη χρησιμότητα των γυαλιών της, αλλά ο κόσμος, κατά το κοινώς λεγόμενο, δεν τσίμπησε.

Τι να τα κάνεις τα λεφτά, άμα δεν ξέρεις τι να τα κάνεις, με άλλα λόγια, που πάει να πει πως όσο και αν λυσσάνε τα venture capitals, τα funds και οι μεγάλοι του ψηφιακού μας παρόντος, κανείς δεν ξέρει τι θα μας ξελογιάαει σε 2-3 χρόνια. Οπότε το μόνο που μένει είναι να βλέπουμε μεγάλα ονόματα να παίζουν κάτι σαν ρουλέτα και να ελπίζουν πως αυτή τη φορά το ποντάρισμά τους θα πιάσει τόπο.

Εμείς, οι υπόλοιποι, δεν έχουμε λόγο να βιαζόμαστε.

CYBERCULTURE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home