Με την Ελλάδα να βρίσκεται στην τελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο δείκτη ψηφιακής ετοιμότητας, τις προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας στο πρόγραμμα σπουδών στα σχολεία να περιορίζονται στο πως θα διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών, το βάρος της ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων στους νέους της χώρας μας πέφτει αποκλειστικά στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Μια τέτοια πολύ σημαντική πρωτοβουλία με μαζικό χαρακτήρα είναι το “kode” από την εταιρεία Κωτσόβολος, που έχει ως στόχο να μας εισάγει στα μυστικά της γραφής κώδικα.
Η πρωτοβουλία έρχεται σε μία εποχή που η τάση προστάζει τη χρήση ολοένα και περισσότερων νέων τεχνολογιών και ταυτόχρονα οι νέοι χρειάζονται περισσότερα εφόδια και δεξιότητες, τόσο για τις καθημερινές ενασχολήσεις τους, όσο και για να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας. Είναι ενδεικτικό ότι η ζήτηση για προγραμματιστές ήδη φτάνει τις 350 με 400 χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αναμένεται να φτάσει και τις 800 χιλιάδες έως και το 2020. Σ’ αυτήν τη νέα αγορά εργασίας όπως διαμορφώνεται, κρύβεται μια σειρά ψηφίων: ο κώδικας. Ο κώδικας αποτελεί τη νέα «γλώσσα» που σε λίγο καιρό όλοι θα καλούνται να γνωρίζουν. Για παράδειγμα στις ΗΠΑ οι δουλειές που απαιτούν προγραμματισμό είναι η νούμερο 1 πηγή εσόδων.
Τι είναι το “kode”
To kode είναι η 1η e-learning πλατφόρμα εκμάθησης κώδικα στα Ελληνικά μαζικού χαρακτήρα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε περισσότερους να μάθουν μια νέα γλώσσα, τη γλώσσα του ψηφιακού κόσμου. Υλοποιείται σε συνεργασία με το BCA College, το οποίο παρέχει το περιεχόμενο και απευθύνεται σε νέους αλλά και ενήλικες από 15 ετών και άνω. Είναι χωρισμένο σε τρία μαθήματα για να δώσει βασικές γνώσεις σε όσους το παρακολουθήσουν πάνω στο σχεδιασμό μίας εφαρμογής, μίας ιστοσελίδας και ενός παιχνιδιού. Η πλατφόρμα είναι εύκολη στη χρήση, άνετη στην πλοήγηση, η παρακολούθηση των μαθημάτων γίνεται μέσω βίντεο και ο πρώτος κύκλος μαθημάτων διαθέτει 51 δικακτικές ενότητες με 34 ώρες βίντεο.
Αρχικά, η στόχευση για δωρεάν παροχή της πλατφόρμας αφορά απομακρυσμένα και ακριτικά σημεία της χώρας, υποβραθμισμένες περιοχές, ευπαθείς ομάδες, όπως άπορες οικογένειες, ανέργους και γυναίκες που στηρίζουν μονογονεϊκές οικογένειες, νέους και νέες. Ταυτόχρονα, θα ενταχθεί στο πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών, προσφέροντας στους πελάτες της αλυσίδας Κωτσόβολος που πραγματοποιούν αγορές προϊόντων τεχνολογίας αξίας 300 ευρώ και άνω, κουπόνι δωρεάν πρόσβασης στην πλατφόρμα. Εκτιμάται ότι σε διάστημα ενός έτους θα δωθούν πάνω από 120 χιλιάδες δικαιώματα χρήσης.
Σχόλια