Αύξηση 85% παρουσιάζει το μερίδιο εβδομαδιαίας τηλεθέασης που αφιερώνεται στην παρακολούθηση τηλεόρασης και βίντεο μέσω φορητών συσκευών μέσα στην τελευταία εξαετία, σύμφωνα με τη νέα έκθεση TV & Media Report του Ericsson ConsumerLab. Η έκθεση αναδεικνύει τη διαρκή μετατόπιση του καταναλωτή προς mobile υπηρεσίες αλλά και την διάθεσή του προς εξατομικευμένο περιεχόμενο, η διαδικασία αναζήτησης του οποίου εξακολουθεί ωστόσο να τον ταλαιπωρεί.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η έκθεση, η επιθυμία του καταναλωτή για τηλεόραση και βίντεο παραμένει αμείωτη, παρά το γεγονός ότι από το 2012 και έπειτα ο μέσος εβδομαδιαίος χρόνος που αφιερώνει στην τηλεθέαση μέσω σταθερών συσκευών έχει πέσει κατά 2,5 ώρες. Η πτώση αυτή αντισταθμίζεται από την εντυπωσιακή αύξηση κατά 4 ώρες την εβδομάδα που αφιερώνει στην τηλεθέαση μέσω κινητών συσκευών, μια αύξηση που οδηγεί και στην αύξηση του συνολικού χρόνου παρακολούθησης κατά 1,5 ώρα την εβδομάδα.
Από την άλλη πλευρά,ένα σημαντικό θέμα που προκύπτει από την έκθεση είναι ο μικρός βαθμός ικανοποίησης των καταναλωτών όταν προσπαθούν να βρουν κάτι να παρακολουθήσουν. Το 44% των καταναλωτών στις ΗΠΑ αναφέρουν ότι δεν μπορούν να βρουν τίποτε να παρακολουθήσουν από τις γραμμικές (παραδοσιακές) τηλεοπτικές εκπομπές καθημερινά, ενώ πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 36% (αύξηση κατά 22%). Αντίθετα, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ αφιερώνουν 45% περισσότερο χρόνο για να επιλέξουν τι θα παρακολουθήσουν όταν πρόκειται για υπηρεσίες video on demand (VOD) σε σύγκριση με τη γραμμική τηλεόραση.
Παραδόξως το 63% των καταναλωτών υποστηρίζουν ότι είναι πολύ ικανοποιημένοι με την ανακάλυψη περιεχομένου στις υπηρεσίες VOD, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τη γραμμική τηλεόραση είναι μόνο 51%. Τα ευρήματα δηλώνουν ότι, αν και η διαδικασία ανακάλυψης περιεχομένου VOD απαιτεί περισσότερο χρόνο σε σχέση με τη γραμμική τηλεόραση, οι καταναλωτές θεωρούν ότι η ενόχληση είναι μικρότερη, καθώς νιώθουν ότι τελικά θα έχουν την ευκαιρία να βρουν κάτι να παρακολουθήσουν τη στιγμή που θα το θελήσουν.
Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί κατά 50% σε σχέση με το 2010 ο συνολικός χρόνος τηλεθέασης streaming περιεχομένου. Ταυτόχρονα, μια σειρά μερικών ακόμα στατιστικών στοιχείων φανερώνουν τη στροφή προς αυτή τη μορφή περιεχομένου:
- Το 37% των καταναλωτών παρακολουθούν χωρίς διακοπή (binge watching) δύο ή και περισσότερα επεισόδια της ίδιας σειράς σε εβδομαδιαία βάση, ενώ πάνω από το ένα πέμπτο αναφέρουν ότι το κάνουν καθημερινά
- Οι δαπάνες των καταναλωτών για υπηρεσίες VOD στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά ποσοστό άνω του 60% από το 2012, από 13 σε 20 δολάρια το μήνα.
- Το 40% των ερωτώμενων αναφέρουν ότι παρακολουθούν YouTube καθημερινά· ένα σημαντικό κομμάτι, συγκεκριμένα το 10% των καταναλωτών, αναφέρουν ότι παρακολουθούν YouTube πάνω από τρεις ώρες την ημέρα
Σχόλια