Έχουμε αναφέρει αρκετές φορές στο παρελθόν ότι η διαδρομή προς τα πλήρως αυτό-οδηγούμενα οχήματα θα πραγματοποιηθεί βήμα-βήμα. Θα αφήσει δηλαδή την ευχέρεια στον οδηγό-καταναλωτή να υιοθετήσει πιο εύκολα την αυτόνομη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, να την καταναοήσει και να τη συνηθίσει, καθώς μια απότομη μετάβαση από ένα σημερινό μέσο αυτοκίνητο σε ένα πλήρως αυτοοδηγούμενο θα τρόμαζε.
Στο παιχνίδι της αυτόνομης οδήγησης η Ford δεν είναι καινούριος παίκτης. Ίσα, ίσα, έχει αρκετά χρόνια διερεύνησης και προετοιμασίας του συγκεκριμένου πεδίου και βέβαια ίσως πρόκειται και για εταιρεία-παράδειγμα στο χώρο σχετικά με το πώς εισάγει νέες (τέτοιου τύπου) τεχνολογίες στα αυτοκίνητά της. Είναι ίσως η μοναδική εταιρεία που τέτοιες τεχνολογίες περνάνε απευθείας σε μοντέλα που είναι πιο προσιτά για την ευρεία μάζα των καταναλωτών και δεν περιορίζονται στην ελίτ των μοντέλων της.
Πριν από λίγες ημέρες η Ford παρουσίασε μια σειρά από μερικές ακόμα νέες τεχνολογίες, που είτε έρχονται να πάρουν κατά περίπτωση το τιμόνι από τον έλεγχο του οδηγού είτε του προσφέρουν τη δυνατότητα να ελέγξει αποτελεσματικότερα το αυτοκίνητο για την αποφυγή π.χ ενός ατυχήματος. Οι νέες τεχνολογίες παρουσιάστηκαν στο Άαχεν που βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας της εταιρείας και ο Γιώργος Σαργιαννίδης από το αδελφό site gocar.gr ήταν εκεί. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Wrong Lane Alert - Προειδοποίηση λάθους κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο
Στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας χάνονται 20 ζωές κάθε χρόνο στους λόγω συγκρούσεων κατά την οδήγηση σε λάθος ρεύμα. Το Wrong Lane Assist έχει σκοπό να μηδενίσει αυτή την τιμή και αρχικά θα είναι διαθέσιμο σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία. Το σύστημα χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ σε συνδυασμό με πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης για να προειδοποιήσει τους οδηγούς με οπτικά και ακουστικά σήματα όταν παραβιάζουν δύο απαγορευτικά σήματα εισόδου ή εξόδου σε αυτοκινητόδρομο. Βασίζεται στο Traffic Sign Recognition που αντίστοιχα χρησιμοποιεί μία εμπρόσθια κάμερα η οποία εντοπίζει οδικά σήματα και προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία τους. Το Wrong Way Alert με τη συμβολή της κάμερας και του συστήματος πλοήγησης προειδοποιεί τους οδηγούς να σταματήσουν ή να στρίψουν σε τέτοιες περιπτώσεις.
Rear Wide View Camera – Ευρυγώνια κάμερα οπισθοπορείας
Για πρώτη φορά έχουμε ευρυγώνιο φακό τοποθετημένο κάμερα οπισθοπορείας προβάλλει στην οθόνη μία ευρυγώνια εικόνα του πίσω μέρους του αυτοκινήτου, προσφέροντας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου Ford, ενώ με ένα κουμπί γίνεται η εναλλαγή με της απλής απεικόνισης και των σχεδόν 180 μοιρών. Η παρόμοια λειτουργικότητα με την Front Wide View Camera της Ford που βρίσκεται στο εμπρός τμήμα των μοντέλων Ford Edge, Galaxy και S-MAX. Στην όπισθεν προσφέρει μία πρόσθετη εικόνα που επιτρέπει στους οδηγούς να βλέπουν πέρα από τις γωνίες, αντικείμενα και εμπόδια που πλησιάζουν πίσω από το όχημα.
Cross Traffic Alert with braking – Ειδοποίηση διερχόμενης κυκλοφορίας με αυτόματο φρενάρισμα
Είναι μια νέα τεχνολογία της Ford που έχει ως στόχο να λύσει το πρόβλημα ατυχημάτων που οφείλονται σε κακή ορατότητα κατά τη διάρκεια ξεπαρκαρίσματος του οχήματος. Η ειδοποίηση διερχόμενης κυκλοφορίας με τεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος της Ford είναι σχεδιασμένη για να μειώνει το στρες του παρκαρίσματος, εντοπίζοντας διερχόμενα άτομα και αντικείμενα πίσω από το όχημα, ειδοποιώντας τον οδηγό και τέλος φρενάροντας εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει. Το σύστημα συνεργάζεται με την παραπάνω ευρυγώνια κάμερα Rear Wide View Camera και έχει τη δυνατότητα να ανιχνεύει μοτοσικλέτες και ποδήλατα.
Evasive Steering Assist - Ελιγμοί αποφυγής εμποδίου
Το σύστημα υποστήριξης ελιγμών αποφυγής εμποδίου έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με ταχύτητες πόλης και αυτοκινητόδρομου. Χρησιμοποιεί ραντάρ και μία κάμερα για να ανιχνεύει αργά κινούμενα και σταματημένα οχήματα και μέσω των κατάλληλων ελιγμών επιτρέπει στους οδηγούς να αποφύγουν ένα όχημα και κατ’ επέκταση μία σύγκρουση. Το σύστημα ενεργοποιείται εάν δεν υπάρχει επαρκής χώρος για την αποφυγή μιας σύγκρουσης μόνο με φρενάρισμα και ο οδηγός αποφασίζει να κάνει έναν απότομο ελιγμό αποφυγής. Το Evasive steering assist βασίζεται στην υπάρχουσα τεχνολογία Forward Collision Warning, και Pre-Collision Assist, που μειώνει τη σφοδρότητα συγκρούσεων όπου εμπλέκονται οχήματα και πεζοί ή βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν τελείως τη σύγκρουση. Κατά τον ελιγμό, με ενεργοποιημένο το σύστημα, το τιμόνι διευκολύνει τον οδηγό για να αποφύγει τη σύγκρουση, κάνοντας πιο ελαφρύ το σύστημα διεύθυνσης.
Enhanced Active Park Assist
Τι καλύτερο από το να παρκάρει εντελώς μόνο του το αυτοκίνητο; Το αναβαθμισμένο active park assist ελέγχει το τιμόνι, την επιλογή σχέσης στο κιβώτιο και την εμπρός/πίσω κίνηση για να διευκολύνει τη διαδικασία στάθμευσης μέσω ενός μπουτόν. Το σύστημα μπορεί να κατευθύνει το όχημα μέσα και έξω από ένα παράλληλο χώρο στάθμευσης και να το παρκάρει με όπισθεν σε κάθετο χώρο. Το αναβαθμισμένο Active Park Assist χρησιμοποιεί επίσης αισθητήρες για τον εντοπισμό κατάλληλων χώρων στάθμευσης. Δυστυχώς το εν λόγω σύστημα λειτουργεί μόνο στα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ στα σχέδια είναι και το παρκάρισμα εξ’ αποστάσεως.
Τις νέες τεχνολογίες της Ford αναμένεται να τις δούμε μέσα στα επόμενα δύο χρόνια στα αυτοκίνητά της.
Πηγή: gocar.gr
Σχόλια