Αρκετά γρήγορη δείχνει να είναι η υιοθέτηση του ad blocking στην Ελλάδα, σύμφωνα με την πρώτη έρευνα του φαινομένου στη χώρα μας πραγματοποιήθηκε από την TailWind και την Focus Bari. Συγκεκριμένα, η έρευνα δείχνει ότι σε επίπεδο μοναδικών browsers η χρήση του ad blocking αγγίζει το 19.6%, ωστόσο ακόμα πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι το γεγονός ότι το 30,9% των χρηστών ad blockers εγκατέστησαν μια τέτοια εφαρμογή μέσα στους προηγούμενους μήνες. Εξίσου ανησυχητικό για τη διαφημιστική αγορά και της ανάγκης να δράσει γρήγορα ώστε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα είναι το γεγονός ότι το 47,6% των χρηστών που δεν χρησιμοποιούν ad blocker δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν ένα τέτοιο πρόγραμμα μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.
Η έρευνα δείχνει ότι σε επίπεδο συσκευών, η χρήση εφαρμογών για ad blocking εμφανίζεται κατά κύριο λόγο σε desktop περιβάλλον, όπου φθάνει σε ποσοστό το 34,3%, ενώ είναι αρκετά περιορισμένο στις φορητές συσκευές και συγκεκριμένα 2.8% και 4,7% σε κινητό και tablet αντίστοιχα.
Ενοχλητικές διαφημίσεις
Οι αιτίες για τη χρήση ad blocking δεν διαφέρουν από εκείνες που έχουμε διαβάσει κατά καιρούς σε αντίστοιχες έρευνες του εξωτερικού. Συγκεκριμένα, περισσότεροι από 7 στους 10 χρήστες ad blocker προχώρησαν στην εγκατάστασή του για την αποφυγή ενοχλητικών διαφημίσεων, ενώ δεύτερη αιτία με ποσοστό 44,8% είναι η βελτίωση του χρόνου loading των websites.
Πως όμως ορίζουν οι χρήστες τις ενοχλητικές διαφημίσεις; Σύμφωνα με τις απαντήσεις όλων των χρηστών, ανεξαρτήτως αν έχουν εγκαταστήσει ad blocker, ως ενοχλητικές θεωρούνται εκείνες που επεμβαίνουν στην εμπειρία πλοήγησης στο Internet και περιορίζουν τον έλεγχο. Ως τέτοιες, θεωρούνται μορφές διαφήμισης, όπως εκείνες που μετακινούν ή μπλοκάρουν το περιεχόμενο του site, οι βιντεοδιαφημίσεις χωρίς πλήκτρο skip κ.α.
Ενθαρρυντικό για τη διαφημιστική αγορά είναι το γεγονός ότι 2 στους 3 χρήστες ad blocker δήλωσαν ότι θα απεγκαθιστούσαν την εφαρμογή αν οι διαφημίσεις γινόντουσαν λιγότερο ενοχλητικές και δεν επηρέαζαν την πλοήγηση τους. Απάντηση η οποία πετάει το μπαλάκι στην απέναντι πλευρά, η οποία πρέπει να δράσει για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο.
Ολόκληρη η έρευνα της TailWind βρίσκεται εδώ
Επίσης, εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα πρόσφατο αφιέρωμα του deasy στο ad blcoking
Σχόλια