Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία και οι διαρκείς εξελίξεις της βρίσκουν εφαρμογή και στο χώρο του λιανικού εμπορίου. Πρόσφατα είδαμε μια τέτοια εφαρμογή στο νέο concept καταστημάτων της Amazon. Τώρα η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Ιταλίας συνεργάζεται με την Accenture με στόχο να επαναπροσδιορίσουν την εμπειρία των καταναλωτών στην αγορά τροφίμων, ανοίγοντας το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος.
Η νέα ναυαρχίδα των καταστημάτων της, στην πανεπιστημιούπολη του Μιλάνο στην περιοχή Bicocca, προσφέρει ένα φιλόξενο και καινοτόμο περιβάλλον αγορών. Ενώνει το φυσικό κόσμο με την ψηφιακή τεχνολογία επαναπροσδιορίζοντας την ατμόσφαιρα των τοπικών υπαίθριων αγορών, σε συνδυασμό με καινοτόμες ψηφιακές λύσεις που παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τα προϊόντα, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την περιήγηση στο κατάστημα.
Η εμπειρία των πελατών ενισχύεται με την υλοποίηση και λειτουργία διαδραστικών οθονών παρουσίασης τροφίμων καθώς και έξυπνων ραφιών, για να γίνουν οι αγορές πιο στοχευμένες και εξατομικευμένες, παρέχοντας στους πελάτες πληθώρα πληροφοριών για τα προϊόντα. Το project ενσωματώνει μια σειρά τεχνικών λύσεων που αναπτύχθηκαν αρχικά από την Accenture για την COOP στην έκθεση Expo Milano 2015, με βάση σχέδια του Carlo Ratti, καθηγητή του ΜΙΤ και επικεφαλής της Ένωσης Carlo Ratti. Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος περιλαμβάνει τα εξής:
- Διαδραστικούς πίνακες: Τα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ εκτίθενται σε μεγάλους διαδραστικούς πίνακες, όπου με μια απλή κίνηση του χεριού εμφανίζονται πρόσθετες πληροφορίες για το προϊόν σε μια οθόνη, όπως η προέλευσή του, διατροφικά στοιχεία, παρουσία αλλεργιογόνων, οδηγίες απόρριψης, συναφή προϊόντα και προσφορές. Αυτή η επαυξημένη (augmented) εμπειρία επιτυγχάνεται με αισθητήρες Microsoft Kinect οι οποίοι χρησιμοποιούν τεχνολογία ανίχνευσης σώματος.
- Κάθετα ράφια: Στο νέο κατάστημα, η κλασική διάταξη των ραφιών έχει αλλάξει και έχει συνδεθεί με μια εφαρμογή αφής, η οποία επιτρέπει στον πελάτη να περιηγηθεί στις κατηγορίες των προϊόντων, να φιλτράρει και να αναζητήσει τα πιο κατάλληλα προϊόντα, να ανακαλύψει προσφορές, να εμφανίσει πληροφορίες για τα προϊόντα. Το αποτέλεσμα είναι μια διευρυμένη ετικέτα που παρέχει στον πελάτη μια βαθύτερη εικόνα για το προϊόν που αγοράζει.
- Οπτικοποίηση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο: Οι πελάτες, ενώ κινούνται μέσα στο κατάστημα, έχουν οπτική πρόσβαση σε μια μεγάλη οθόνη οπτικοποίησης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, η οποία εμφανίζει περιεχόμενο που περιλαμβάνει τα εξής: τις αξίες του brand της Coop, καθημερινές ειδικές προσφορές και προτάσεις μαγειρικής, πληροφορίες από κοινωνικά δίκτυα, όπως δημοσιεύσεις στο λογαριασμό της Coop στο Facebook, προϊόντα με τις κορυφαίες πωλήσεις και προσφορές σε κάθε κατηγορία, παρέχοντας ένα επιπλέον σημείο αλληλεπίδρασης με τους πελάτες.
Σχόλια