Ούτε το 4ο τρίμηνο του 2016 δεν ήταν ικανό να αναστρέψει την κατηφόρα των tablets, οι πωλήσεις των οποίων σημείωσαν πτώση για 9ο συνεχόμενο τρίμηνο. Αντιθέτως, η πτώση ήταν αρκετά μεγαλύτερη από το μέσο όρο της χρονιάς, σημάδι που μαρτυράει ότι το ενδιαφέρον του κοινού απομακρύνεται από τη συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, η μείωση των πωλήσεων στο 4ο τρίμηνο ξεπέρασε το 20%, με το συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στα 52,9 εκατομμύρια τεμάχια. Αντιστοιχα, για το σύνολο του 2016, οι πωλήσεις έφθασαν τα 174,8 εκατομμύρια τεμάχια, παρουσιάζοντας πτώση 15,6% σε σχέση με το 2015.
Στην ανακοίνωσή της η IDC δεν ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξη για το μέλλον του κλάδου. Θεωρεί ότι υπάρχει ευκαιρία ανάπτυξης της αγοράς σε περιοχές όπως η Μέση Ανατολή, η Αφρική ή ακόμα και η Ανατολική Ευρώπη, ωστόσο θεωρεί ότι στις συγκεκριμένες αγορές το βασικό κριτήριο απόκτησης της συσκευής θα είναι το κόστος, με αποτέλεσμα να μην προσφέρονται οι συνθήκες για ένα σεβαστό όγκο κερδών για τις εταιρείες. Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία θεωρεί ότι υπάρχουν θετικές εκτιμήσεις για την κατηγορία των συσκευών εκείνων με αποσπώμενο πληκτρολόγιο, ωστόσο στην παρούσα φάση η θετική αίσθηση των καταναλωτών δεν μετουσιώνεται σε πράξη, δηλαδή σε αγορά.
Σε ότι αφορά τους κατασκευαστές, η Apple και η Samsung διατηρήθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη, όμως παρουσίασαν σημαντικές απώλειες τόσο στο 4ο τρίμηνο όσο και στο σύνολο της χρονιάς. Η Amazon διατηρήθηκε στην 3η με μικρές απώλειες (στο τρίμηνο - στο έτος είχε θετική πορεία) και στις δύο επόμενες θέσεις συναντάμε δύο εταιρείες από την Κίνα, τη Lenovo και τη Huawei. H μεν Lenovo είχε ένα πολύ καλό 4ο τρίμηνο με αύξηση 14.8%, ωστόσο έκλεισε τη χρονιά με αρνητικό πρόσημο, ενώ η Huawei παρουσίασε και στις δύο περιπτώσεις (τρίμηνο και έτος) αύξηση άνω του 40%.
Tablets - Κατάταξη κατασκευαστών 4o τρίμηνο | |||||
Vendor |
Πωλήσεις 4Q16 |
Μερίδιο Αγοράς 4Q16 |
Πωλήσεις 4Q15 |
Μερίδιο αγοράς 4Q15 |
Μεταβολή |
1. Apple |
13.1 |
24.7% |
16.1 |
24.3% |
-18.8% |
2. Samsung |
8.0 |
15.1% |
9.0 |
13.6% |
-11.4% |
3. Amazon.com |
5.2 |
9.7% |
5.2 |
7.8% |
-0.6% |
4. Lenovo |
3.7 |
7.0% |
3.2 |
4.9% |
14.8% |
5. Huawei |
3.2 |
6.0% |
2.2 |
3.4% |
43.5% |
Λοιποί |
19.8 |
37.4% |
30.5 |
46.0% |
-35.1% |
Σύνολο |
52.9 |
100.0% |
66.2 |
100.0% |
-20.1% |
Source: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, February 2, 2017 |
Tablets - Κατάταξη κατασκευαστών 2016 |
|||||
Κατασκευαστής |
Πωλήσεις 2016 |
Μερίδιο αγοράς 2016 |
Πωλήσεις 2015 |
Μερίδιο αγοράς 2015 |
Μεταβολή |
1. Apple |
42.6 |
24.4% |
49.6 |
23.9% |
-14.2% |
2. Samsung |
26.6 |
15.2% |
33.4 |
16.1% |
-20.5% |
3. Amazon.com |
12.1 |
6.9% |
6.1 |
2.9% |
98.8% |
4. Lenovo |
11.1 |
6.3% |
11.2 |
5.4% |
-1.2% |
5. Huawei |
9.7 |
5.6% |
6.5 |
3.1% |
49.9% |
Λοιποί |
72.7 |
41.6% |
100.3 |
48.4% |
-27.5% |
Σύνολο |
174.8 |
100.0% |
207.2 |
100.0% |
-15.6% |
Source: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, February 2, 2017 |
Σχόλια