Η αύξηση στην υιοθέτησης του software που μπλοκάρει την εμφάνιση διαφημίσεων συνέχισε ακατάπαυστα καθόλη τη διάρκεια του 2016, σύμφωνα με τη νέα έκθεση της PageFair, η οποία ανεβάζει το συνολικό αριθμό των συσκευών που χρησιμοποιούσαν τέτοιο λογισμικό στα 615 εκατομμύρια στο τέλος της χρονιάς.
Ωστόσο, το στοιχείο που ενδεχομένως θα πρέπει να ανησυχεί ακόμα περισσότερο τόσο τα media, τα έσοδα των οποίων προέρχονται από την εμφάνιση διαφημίσεων όσο και τον κλάδο του marketing είναι η εκρητική ανάπτυξη του adblocking στα κινητά τηλέφωνα, όπου μόνο μέσα στο 2016 προστέθηκαν 108 εκατομμύρια συσκευές με εγκατεστημένο τέτοιο λογισμικό φθάνοντας συνολικά τα 380 εκατομμύρια. Στο mobile adblocking πρωταθλήτριες περιοχές με μεγάλη διαφορά αναδεικνύονται οι αναπτυσσόμενες αγορές Ασίας-Ειρηνικού, στις οποίες συγκεντρώνεται το 94% της παγκόσμιας χρήσης τέτοιου software. Το πιο τρανό παράδειγμα είναι η χώρα της Ινδίας, όπου το 59% των smartphones έχουν εγκατεστημένο adblocker, επίδοση που έδωσε στη συγκεκριμένη χώρα και την πρώτη θέση στη συνολική διείσδυση του adblocking σε όλο τον κόσμο, με 136 εκατομμύρια συσκευές. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κίνα, επίσης λόγω του mobile adblocking, ενώ ακολουθούν οι ΗΠΑ, με εντελώς αντίστροφη εικόνα, αφού το desktop ad blocking είναι εδώ η κινητήρια δύναμη.
Σε παγκόσμιο επίπεδο το desktop adblocking παρουσίασε μικρότερους ρυθμούς ανάπτυξης, προσθέτοντας 34 εκατομμύρια συσκευές μέσα στο 2016, φθάνοντας συνολικά τα 236 εκατομμύρια. Ωστόσο, όπως παρατηρεί η έρευνα, η μικρότερη συγκριτικά αύξηση του φαινομένου στο desktop δεν θα έπρεπε να λειτουργεί εφησυχαστικά, αφού έρχεται σε μια περίοδο που παρουσιάζεται μείωση στη χρήση desktop περιβάλλοντων συνολικά. Ταυτόχρονα, περιοχές όπως η Βόρειος Αμερική ή η Ευρώπη επίσης δεν θα πρέπει να εφησυχάζουν από τη μικρή αύξηση στη διείσδυση του mobile adblocking, αφού όπως αναφέρει μπορεί να επιταχυνθεί απροσδόκητα αν κατασκευαστές ή πάροχοι προχωρήσουν σε κινήσεις προεγκατεστημένου adblock software σε συσκευές. Σύμφωνα με την PageFair, η πρώτη mobile adblock λύση που θα κεντρίσει την προσοχή στις περιοχές αυτές έχει τις προοπτικές να αποκτήσει πολύ γρήγορα κοινό από τους υφιστάμενους χρήστες adblock σε desktop περιβάλλον.
Η έκθεση της εταιρείας δίνει στοιχεία και για την Ελλάδα, μόνο όμως για desktop περιβάλλον. Ειδικότερα, η διείσδυση στο συγκεκριμένο πεδίο εμφανίζεται να έχει φθάσει τα επίπεδα του 39%, λίγο πιο πάνω από το ποσοστό που έδινε το Δεκέμβριο η έκθεση της TailWind και της Focus Bari.
Τα σημαντικότερα κίνητρα
Τα ευρήματα της έκθεσης φανερώνουν ότι οι λόγοι για τους οποίους οι χρήστες υιοθετούν το adblocking ποικίλλουν, καθώς ποσοστό μεγαλύτερο του 70% των ερωτηθέντων (χρηστών adblock software) έδωσαν περισσότερους από έναν λόγο για τους οποίους προχώρησαν στην εγκατάσταση ενός τέτοιου software. Νούμερο ένα κίνητρο με ποσοστό 30% ήταν ο φόβος της μόλυνσης από κάποιον ιό, ενώ τις δύο επόμενες θέσεις καταλάμβαναν οι ενοχλητικές διαφημίσεις (29%) και η ταχύτητα στην πλοήγηση (16%). Πολύ κοντά στην τέταρτη θέση ήταν ο υπερβολικός αριθμός διαφημίσεων με 14%, ενώ τα προσωπικά δεδομένα υποχώρησαν στην 5η θέση και με ποσοστό μόλις 6%. Η υποχώρηση αυτή μάλιστα σημειώνεται από την Pagefair, η οποία αναφέρει ότι ενώ στις αρχές της εμφάνισης του φαινομένου του adblocking η προστασία των προσωπικών δεδομένων ήταν ένα ισχυρό κίνητρο τώρα πλέον που έχει πολύ μεγαλύτερη διασπορά έχει «αδυνατίσει».
Σε ότι αφορά τις διαφημίσεις, οι χρήστες απάντησαν σε ποσοστό 77% ότι δεν είναι απαραίτητα αρνητικοί στην εμφάνισή τους, με το 52% να προτιμά τα στατικά banners και το 32% βιντεοδιαφημίσεις με δυνατότητα skip.
Σχόλια