«Το 2016 κάναμε συστηματική πρόοδο σε όλους τους τομείς στρατηγικής εστίασης και αυτό αποτυπώθηκε στα ετήσια αποτελέσματα» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Wind, Νάσος Ζαρκαλής κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, στις οποίες παρουσιάστηκαν οι επιδόσεις της εταιρείας την προηγούμενη χρονιά αλλά και οι στόχοι της για το 2017.
Οι επιδόσεις της προηγούμενης χρονιάς
Σύμφωνα με τον κ. Ζαρκαλή, η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών παρουσίασε το 2016 τάσεις σταθεροποίησης, μετά από οκτώ χρόνια πτώσης, η οποία φθάνει το 42% και σε απόλυτους αριθμούς τα 3 δισ. ευρώ. Τα συνολικά έσοδα του κλάδου εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν στα 4,1 δισ. ευρώ, με την κινητή να εμφανίζει έσοδα 1.8 δισ. ευρώ και την σταθερή 2,1 δισ. ευρώ. Στο περιβάλλον αυτό, η Wind πέτυχε μικρή αύξηση των εσόδων της, που έφθασαν τα 4776 εκατομμύρια ευρώ και αντίστοιχα της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) που άγγιξε τα 91 εκατομμύρια. Η δραστηριοποίηση της εταιρείας στην κινητή τηλεφωνία αντιπροσωπεύει περίπου το 65% του τζίρου, με το άλλο 35% να προέρχεται από τη σταθερή, στην οποία ειδικότερα σημειώθηκε αύξηση εσόδων 11%, στοιχείο που δείχνει ότι ο συγκεκριμένος τομέας βρίσκεται σε τροχιά ανόδου.
Στην κινητή τηλεφωνία, η «φωνή» εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων, με τα λεπτά ομιλίας να σημειώνουν περαιτέρω άνοδο 5% και να φθάνουν συνολικά τα 7 δισ. Ακόμα πιο θετική ήταν η κατανάλωση data, όπου μέσα στην προηγούμενη χρονιά, διπλασιάστηκε η κίνηση και αυξήθηκαν κατά 30% οι χρήστες data με smartphone στην πελατειακή βάση της εταιρείας, επιδόσεις που όπως σημείωσε ο κ. Ζαρκαλής οφείλονται και στην επέκταση του δικτύου 4G, το οποίο στο τέλος του 2016 ήταν πλέον 3πλάσιο σε σχέση με τον Απρίλιο του 2015. Έτσι, στο κλείσιμο της χρονιάς, το 40% της κίνησης data που πέρναγε από το δίκτυο της Wind, περνούσε από το 4G δίκτυό της.
Στην σταθερή τηλεφωνία οι συνδρομητές αυξήθηκαν κατά 9% στις 559.000 στο τέλος 2016, με το μερίδιο αγοράς να ανεβαίνει αντίστοιχα κατά 1,8 μονάδες στο 26,8%. Εξίσου σημαντικό είναι ότι το 49% των συνδρομητών κινητής της Wind έχουν πλέον και συμβόλαιο σταθερής τηλεφωνίας στην εταιρεία.
Δύο αντιπροσωπευτικά διαγράμματα για την πορεία της Wind στη σταθερή τηλεφωνία τα τελευταία χρόνια.
Στις υπόλοιπες σημαντικές εξελίξεις του 2016, ο κ. Ζαρκαλής στάθηκε στην επιτυχή επιστροφή της εταιρείας στις αγορές με την υπογραφή του ομολογιακού δανείου ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ τον προηγούμενο Νοέμβριο, στην προετοιμασία της τόσο για την υλοποίηση δικτύων νέας γενιάς όσο και για το λανσάρισμα υπηρεσίας συνδρομητικής τηλεόρασης.
Η βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή μέσα στο 2016 ήταν ένα ακόμα σημείο στο οποίο στάθηκε ο κ. Ζαρκαλής. Η ικανοποίηση των πελατών έφτασε το 2016 στο 85%, από 58% το 2013 (δεξιά), γεγονός που αντικατοπτρίζεται στη μείωση του ρυθμού αποσυνδέσεων σε σταθερή και κινητή (αριστερά).
Σημαντικά λανσαρίσματα στο δεύτερο εξάμηνο του 2017
Ως μια πολύ σημαντική χρονιά σε ότι αφορά το λανσάρισμα νέων υπηρεσιών θα χαρακτηρίζαμε το 2017, με βάση τα πλάνα της εταιρείας. Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό μέσα στο 3ο τρίμηνο αναμένεται η εμπορική διάθεση υπηρεσιών πάνω στο δίκτυο οπτικών ινών, που υλοποιεί η εταιρεία, ενώ το λανσάρισμα της συνδρομητικής τηλεόρασης έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 4ου τριμήνου. Ο κ. Ζαρκαλής τόνισε ότι η επιλογή της πλατφόρμας της Zappware (που έγινε γνωστή στις αρχές της εβδομάδας) έγινε στη βάση της στρατηγικής επιλογής της εταιρείας να προσφέρει αναβαθμισμένη εμπειρία στον καταναλωτή, ωστόσο δεν θέλησε να μπει σε λεπτομέρειες σε ότι αφορά τον τύπο του περιεχομένου στον οποίο θα στοχεύσει να παρέχει η Wind. Τόσο τα σχέδια για τη συνδρομητική τηλεόραση όσο και του δικτύου οπτικών ινών (συμπεριλαμβανομένου του δικτύο κινητής) θα χρηματοδοτηθούν από επενδύσεις ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του πολυετούς επενδυτικού πλάνου που είχε εξαγγείλει στο παρελθόν η εταιρεία.
Τέλος, ο κ. Ζαρκαλής υποσχέθηκε ότι μέσα στη χρονιά η εταιρεία θα δώσει έμφαση σε λύσεις για οικιακούς καταναλωτές και επιχειρήσεις, στην περαιτέρω ενίσχυση της εμπειρίας του πελάτη και στην ενίσχυση της μάρκας της.
Σχόλια