Την πορεία των αυτό-οδηγούμενων οχημάτων του Ομίλου Renault-Nissan μέχρι το 2020 σκιαγράφησε στη Βαρκελώνη ο Ogi Redzic, αντιπρόεδρος της εταιρείας και υπεύθυνος για τα διασυνδεδεμένα οχήματα. Ο ίδιος πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης έχει σίγουρα αρκετό δρόμο μπροστά της ως προς την ανάπτυξή της, όμως εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι θα είναι έτοιμη μέχρι το 2020.
Από την άλλη πλευρά όμως άφησε ένα ερωτηματικό για τους δημόσιους παράγοντες, κρίνοντας ότι θα μπορούσε να αποτελέσει παράγοντα ανάσχεσης στην υιοθέτηση της τεχνολογίας. Μάλιστα, ο κ. Redzic εκτιμά ότι τα πρώτα αυτό-οδηγούμενα οχήματα θα χρησιμοποιηθούν σε στόλους και σε περιορισμένες περιοχές, όπως μπορεί να συμβεί στην περίπτωση των ταξί ή για την εξυπηρέτηση υπηρεσιών delivery.
Το υψηλόβαθμο στέλεχος του Ομίλου Renault-Nissan αναφέρθηκε και στην ανάγκη της ανάπτυξης δίκτυων υψηλών ταχυτήτων από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των διασυνδεδεμένων οχημάτων, λύνοντας τόσο το πρόβλημα της ταχύτητας όσο και του latency, σημεία που θεωρούνται καθοριστικά. «Η βιομηχανία της κινητής τηλεφωνίας έχει ρόλο-κλειδί στη διασύνδεση του αυτοκινήτου με το οικοσύστημά του» σημείωσε ενδεικτικά, προσθέτοντας ότι μέχρι το 2025 όλα τα νέα αυτοκίνητα θα είναι αυτό-οδηγούμενα και ως εκ τούτου θα απαιτούνται σταθερά δίκτυα υψηλών ταχυτήτων αλλά και προσιτές τιμές στις συνδέσεις data.
To χρονοδιάγραμμα της Nissan μέχρι το 2020 περιλαμβάνει δέκα αυτοκίνητα με λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης. Η αρχή γίνεται από φέτος με ένα μοντέλο που έχει τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης σε εθνικές οδούς σε μια λωρίδα κυκλοφορίας και η συνέχεια θα γίνει του χρόνου με τη δεύτερη φάση όπου ο αυτόνομος έλεγχος του οχήματος θα προσφέρει τη δυνατότητα αποφυγής εμποδίων και αλλαγής λωρίδων στα εθνικά οδικά δίκτυα.
Σχόλια