Μετράει μόλις 5 χρόνια στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας όμως η γαλλική εταιρεία Wiko σ’ αυτήν τη σύντομη ιστορία της έχει καταφέρει σημαντικές επιτυχίες σε μερίδια αγοράς. 2η θέση στη Γαλλία με μερίδιο 18%, 4η συνολικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρουσία σε 30 αγορές σε όλο τον κόσμο (Ευρώπη, Ασία, Αφρική) και πωλήσεις που έφθασαν συνολικά τα 10 εκατομμύρια τεμάχια το 2016. Αν μου επιτρέπεται μια προσωπική παρέμβαση σ’ αυτήν την πορεία της Wiko βλέπω μια (ακόμα) ενθαρρυντική παράμετρο. Μετά από πολλά χρόνια που τα ευρωπαϊκά brands στα κινητά τηλέφωνα έχουν εξαφανιστεί (με εξαίρεση την επανεμφάνιση της Nokia) είναι σημαντικό να εμφανίζεται ένα νέο που να διεκδικεί παγκόσμια παρουσία.
Η ανάπτυξη της εταιρείας συνεχίζεται και μέσα στο 2017, χρονιά μέσα στην οποία η Wiko πρόσθεσε 7 νέες αγορές και ο στόχος για το τέλος του τρέχοντος έτους είναι ο συνολικός αριθμός των αγορών που δραστηριοποιείται να φθάσει τις 45. Αν κρίνουμε μάλιστα από τον υπαινιγμό που άφησε ο Σιμόνε Τορνάγκι (Area Director Wiko Southern Europe) στη σημερινή συνάντησή του με Έλληνες εκπροσώπους Τύπου, δεν αποκλείεται στο μέλλον η Wiko να χτυπήσει την πόρτα και της αγοράς των ΗΠΑ.
Ας γυρίσουμε όμως στο παρόν και στα δικά μας, αφού τα προϊόντα της Wiko εδώ και μερικές ημέρες διατίθενται και στη χώρα μας. Μάλιστα, όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο διευθυντής πωλήσεων της Wiko στην Ελλάδα, Δημήτρης Βάθης, η Wiko είχε προσπαθήσει και στο παρελθόν να μπει στη χώρα μας και συγκεκριμένα το 2015, ωστόσο η κίνησή της τότε συνέπεσε με τα capital controls, οπότε και αναβλήθηκε.
Στόχος το νεανικό κοινό
«Η Wiko στην Ελλάδα -όπως και σε όλες τις άλλες χώρες- θέλει να απευθυνθεί στους millennials που κοιτούν πέρα από τα καθιερωμένα, σε καταναλωτές που αναζητούν το μέγιστο των εμπειριών και που δεν θέλουν να ξοδεύουν χρήματα για τα «περιττά». Σε αυτό το πλαίσιο παρουσιάζουμε επίκαιρα smartphones υψηλών επιδόσεων, σε προσιτές τιμές» δήλωσε ο Δημήτρης Βάθης, Διευθυντής Πωλήσεων της Wiko Ελλάδας.
Η είσοδος της Wiko στην Ελλάδα έχει γίνει με 7 συνολικά προϊόντα, 3 εκ των οποίων είναι διαθέσιμα αποκλειστικά από το δίκτυο της Cosmote. Τα υπόλοιπα είναι διαθέσιμα από τις αλυσίδες Πλαίσιο, Public και Media Markt, ενώ η τιμή όλων κυμαίνεται από 59 έως 199 ευρώ.
Οι τιμές των προϊόντων είναι το ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Wiko για την ελληνική αγορά, λαμβάνοντας υπόψη ότι το 70% των κινητών που πωλούνται στη χώρα μας είναι αξίας έως 200 ευρώ. Τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα, σύμφωνα με τους ανθρώπους της, είναι η ικανότητά της να κάνει προσβάσιμη την τεχνολογία στο ευρύ κοινό, η σωστή ισορροπία μεταξύ τεχνολογίας, σχεδιασμού, ποιότητας και τιμής, αλλά και τα «ανοιχτά αυτιά» της στις κοινότητες χρηστών και στις ανάγκες τους.
Βασικός άξονας των smartphones της Wiko και συνολικά της πολιτικής της είναι η «διάθεσή» της να «δημοκρατικοποιήσει» συγκεκριμένες λειτουργίες στις συσκευές της. Με πιο απλά λόγια, σε κάθε προϊόν ποντάρει σε κάποιο συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, έτσι ώστε να προσφέρει λειτουργίες που συναντάμε συνήθως σε πιο ακριβές συσκευές. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της πολιτικής το συναντάμε στο Wiko Ufeel, που προσφέρει τη δυνατότητα προσαρμογής έως και 5 δακτυλικών αποτυπωμάτων για 5 διαφορετικές χρήσεις.
Η γκάμα των smartphones της Wiko αναμένεται να εμπλουτιστεί μέσα στους επόμενους μήνες και μάλιστα με ένα μοντέλο που αποτελεί στοίχημα για την εταιρεία, ανεβάζοντας τον πήχη. Το Wiko Wim, ένα smartphone με διπλή κάμερα στην πίσω πλευρά (έγχρωμη και ασπρόμαυρη) ανάλυσης 13MP (η κάθε μία), με αισθητήρες από τη Sony και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Το Wiko Wim θα διατίθεται στα 399 ευρώ και η κυκλοφορία του στην Ελλάδα αναμένεται είτε τον Ιούλιο είτε τον Σεπτέμβριο. Μαζί του αναμένεται και μια πιο ελαφριά έκδοσή του, το Wim Lite, η τιμή του οποίου θα φθάνει τα 199 ευρώ.
Σχόλια