Χθες ήταν μια σπουδαία ημέρα για την αυτοκινητοβιομηχανία και τον κόσμο της τεχνολογίας, καθώς ο πλανήτης πληροφορήθηκε πως η Volvo σταματά από το 2019 την παραγωγή αυτοκινήτων που θα έχουν μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Από τη χρονιά αυτή και μετά η εταιρεία, που την περιγράφουμε ως σουηδική λόγω έδρας και παράδοσης -εδώ και χρόνια ανήκει στην κινεζική Geely, θα παράγει ηλεκτροκινούμενα και υβριδικά μοντέλα.
Μέχρι στιγμής η Volvo δεν έχει κατασκευάσει ηλεκτροκινούμενο όχημα αλλά έχει λανσάρει πέντε υβριδικά μοντέλα που δεν είναι προσιτά για όλα τα πορτοφόλια. Ο Guardian σχολιάζει πως η υβριδική έκδοση του XC90 κοστίζει 61.650 λίρες και είναι ακριβότερη κατά 13.200 λίρες από την έκδοση με πετρελαιοκινητήρα. Μιλάμε δηλαδή για μια διαφορά ίση με την αξία ενός μικρού μεγέθους αυτοκινήτου.
Για όσους παρακολουθούν τα τεκταινόμενα στην αυτοκίνηση η απόφαση της Volvo δεν προκάλεσε έκπληξη, καθώς τον περασμένο Μάιο η εταιρεία είπε ότι σκέφτεται να σταματήσει την έρευνα για πετρελαιοκινητήρες επόμενης γενιάς.
Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Volvo θα κατασκευαστούν σε μονάδες παραγωγής στην Κίνα και θα ακολουθήσουν μετά τα εργοστάσια σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Τι σημαίνει τώρα όλο αυτό; Εκτός των προφανών επιπτώσεων σε επίπεδο δημόσιας εικόνας σημαίνει επίσης μείωση του κόστους σε βασικό εξοπλισμό, μπαταρίες και λοιπά εξαρτήματα που απαρτίζουν ένα υβριδικό ή πλήρως ηλεκτροκινούμενο όχημα. Μπορεί, σήμερα, ένα πιο “πράσινο” όχημα να είναι σημαντικά ακριβότερο σε σύγκριση με τα συμβατικά αδερφάκια του, όμως αυτό δεν σημαίνει πως θα ισχύει στον ίδιο βαθμό σε 2, 3 ή 4 χρόνια. Τέλος, αν η Volvo αποφάσισε να κάνει την αρχή γιατί να μην ακολουθήσουν και άλλοι στον ίδιο δρόμο;
Σχόλια