Θεωρούμε πια πως με την εξέλιξη μιας περιορισμένης μειονότητας οι περισσότεροι έχουμε πια επιστρέψει στις φθινοπωρινές - χειμερινές - ανοιξιάτικες θέσεις μας, γνωστές και ως “πάγκος του κατεργάρη” και όσοι από εμάς εργαζόμαστε σε δουλειά γραφείου θα μας υποδέχθηκε με την επιστροφή μας ένας τόνος από αδιάβαστα email. Ολοι; Οχι όλοι…
Υπάρχουν λίγοι -τουλάχιστον για τώρα- που με την επιστροφή από τις διακοπές δεν βρήκαν ούτε ένα μήνυμα στην ψηφιακή τους γραμματοθυρίδα. Πρόκειται για τους εργαζόμενους της Thrive Global, της εταιρείας που δημιούργησε η Αριάνα Χάφινγκτον μετά την αποχώρησή της από την Huffington Post. Η εταιρεία θεώρησε σωστό πως από τη στιγμή που μιλάμε για διακοπές πρέπει να είναι και διακοπές και αν κάποιος έχει τον νου του στη δουλειά τότε δεν κάνει διακοπές ή, αν το δεις αλλιώς, κάνει διακοπές στις διακοπές του. Οπότε, για κάθε εργαζόμενο που ήταν σε άδεια, ο mail server διέγραφε το μήνυμα ή -εφόσον ο εργαζόμενος το επιθυμούσε- το αρχειοθετούσε.
Στις ΗΠΑ, λέει, το 54% των Αμερικανών δεν έκανε χρήση μέρους της αδείας του διότι έτρεμε στην ιδέα του τι θα συναντήσει με την επιστροφή του στο γραφείο. Ενα βουνό από αδιάβαστα μηνύματα είναι οπωσδήποτε αποθαρρυντική σκέψη. Συνολικά, 662 εκατ. ημέρες αδείας έμειναν στα αζήτητα, ενώ άλλες έρευνες υποστηρίζουν πως η καλή απόδοση στην εργασία είναι αποτέλεσμα και μιας καλής διακοπής από αυτή.
Σε τελική ανάλυση, πόσο πραγματικά επείγον χαρακτήρα να έχουν άραγε αυτά τα email. Αν ήταν κάτι πραγματικά σοβαρό, αν ήταν ζήτημα ζωής και θανάτου, κάποιος θα έκανε τον κόπο να σε αναζητήσει το τηλέφωνο, όχι μία αλλά ακόμα και δεκάδες φορές. Όλα τα υπόλοιπα μπορούν να περιμένουν, το λέει και η Αριάνα.
Σχόλια