Ένα νέο υπό δοκιμή σύστημα που έχει στα σκαριά το Facebook θα πρέπει να δημιουργεί μια έντονη ανησυχία στους εκδότες και γενικότερα στους διαχειριστές σελίδων (Pages) στο μεγάλο μπλε δίκτυο. Σύμφωνα με το χθεσινό δημοσίευμα του Guardian, το Facebook δοκιμάζει ένα νέο τρόπο λειτουργίας του news feed, στον οποίο τα posts που προέρχονται από τις σελίδες του Facebook θα έχουν ακόμα χαμηλότερη προτεραιότητα, αφήνοντας τον «χώρο καθαρό» για την εμφάνιση των νέων από φίλους αλλά και των διαφημίσεων. Έτσι οι διαχειριστές σελίδων θα έχουν ένα και μοναδικό τρόπο να έχουν μεγάλη απήχηση τα posts που ανεβάζουν: τη διαφήμισή τους.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι το νέο σύστημα δοκιμάζεται ήδη σε έξι χώρες, μεταξύ των οποίων η Σλοβακία, η Σερβία και η Σρι Λάνκα και ήδη τα πρώτα δείγματα που παίρνουν οι εταιρείες μέτρησης αλλά και οι διαχειριστές σελίδων είναι τρομακτικά. Ιδιαίτερα για τους εκδότες, τις σελίδες δηλαδή των ενημερωτικών μέσων, οι οποίοι σε καθημερινό επίπεδο έχουν πολύ μεγαλύτερο αριθμό νέων posts από άλλες –εμπορικής κατεύθυνσης- σελίδες. Συγκεκριμένα, οι διαχειριστές σελίδων είδαν ότι μετά την εφαρμογή του νέου news feed η αλληλεπίδραση των χρηστών μειώθηκε σε ποσοστό έως και 80%, νούμερο καταστροφικό για τους εκδότες, για τους οποίους το Facebook είναι μια σημαντική πηγή για να ανεβάσουν την κίνηση στα ενημερωτικά Μέσα τους.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι μόνο στη Σλοβακία η εφαρμογή του νέου συστήματος από την προηγούμενη Πέμπτη είχε ως αποτέλεσμα να πέσει η απήχηση των Facebook σελίδων 66% κατά μέσο όρο.
Από την πλευρά του το Facebook επιβεβαιώνει ότι δουλεύει πάνω σε αλλαγές στο news feed “με στόχο να εμφανίζει πιο χρήσιμο περιεχόμενο στους χρήστες”. Σύμφωνα με τις δηλώσεις που φιλοξενούνται στο Guardian το Facebook δοκιμάζει δύο ξεχωριστά news feed: ένα ως αποκλειστικό χώρο με αναρτήσεις από φίλους και οικογένεια και ένα άλλο ως αποκλειστικό χώρο για αναρτήσεις από σελίδες. Προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστό εάν και πότε θα εφαρμοστούν οι αλλαγές σε μεγαλύτερη κλίμακα.
Σχόλια