Σημαντική αύξηση συνεχίζει να καταγράφει ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που φέρνει στο φως έρευνα του ELTRUN (το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών). Ειδικότερα, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αγγίζει πλέον τα 4 δισ. ευρώ (2% του ΑΕΠ) με τους online καταναλωτές να εκτιμώνται ότι ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια. O αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 40% του συνόλου των χρηστών Internet στη χώρα μας που εκτιμάται ότι ξεπερνάει τα 7 εκατομμύρια. Επιπλέον, ο αριθμός των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων έχει ξεπεράσει τα 6.500, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του κοινού στη χώρα μας, αφού 80% των online καταναλωτών έχουν πραγματοποιήσει αγορές από τα συγκεκριμένα καταστήματα.
Ωστόσο, παρά την υιοθέτηση του νέου digital τρόπου αγορών, το ελληνικό κοινό συνεχίζει να χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο παραδοσιακές μεθόδους πληρωμών, αφού η αντικαταβολή παραμένει η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμών. Στοιχείο που δείχνει ένα έλλειμμα εμπιστοσύνης, το οποίο με βάση την έρευνα οφείλεται σε δύο λόγους: στο φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων (διαδικτυακή απάτη), καθώς και την ανησυχία για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής κ.α.)
Καμπάνια εμπιστοσύνης στη χρήση καρτών
Ο ενδοιασμός στη χρήση καρτών έχει ως αποτέλεσμα να χάνει τόσο ο χρήστης όσο και ο έμπορος σημαντικά οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση τους. Με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στις online αγορές τους, οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους εύκολα και με μεγαλύτερη ευελιξία, εξοικονομώντας χρόνο τόσο κατά τη συναλλαγή, όσο και κατά την παραλαβή των προϊόντων τους. Παράλληλα, απολαμβάνουν και άλλα οφέλη, όπως εκπτώσεις και ευκολίες αποπληρωμής.
Αντίστοιχα, οι έμποροι με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στα e-shops, εξασφαλίζουν τη λειτουργία τους σε ένα διαφανές επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον, με ουσιαστικές δυνατότητες για ανάπτυξη εξωστρέφειας, μέσω του διασυνοριακού εμπορίου. Επιπρόσθετα, μέσω των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ενισχύεται η μείωση της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής. Το πιο ουσιαστικό πλεονέκτημα για όλες τις πλευρές είναι ότι οι συναλλαγές γίνονται αξιόπιστα και με ασφάλεια, απαντώντας έτσι σε ένα από τα βασικότερα ζητήματα των καταναλωτών, αλλά και σε μία ουσιαστική ανάγκη των εμπόρων.
Με γνώμονα όλα τα παραπάνω, ο GR.EC.A ((Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου) με την υποστήριξη της Mastercard, ανέλαβε την πρωτοβουλία για ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις online πληρωμές, με τη χρήση κάρτας, λανσάροντας την καμπάνια “Ξεπέρασέ το”, με στόχο τη δημιουργία και την εδραίωση μιας νέας κουλτούρας στις online αγορές και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών πληρωμών, με τη χρήση κάρτας.
Στο πλαίσιο αυτό ο Σύνδεσμος με τη συνδρομή της Mastercard, δημιούργησε εργαλεία, εκπαιδευτικά υλικά και video, μέσα από τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν και να βρουν απαντήσεις σε θέματα που αφορούν στη χρήση κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και συμβουλές για ασφαλείς online αγορές.
Σχόλια