Θυμίζει κάπως τις έρευνες για το αν το κάπνισμα κάνει πραγματικά κακό που χρηματοδοτούσαν επί χρόνια οι καπνοβιομηχανίες: ο Ντέιβιντ Γκίνσμπεργκ, διευθυντής έρευνας και η Μόιρα Μπερκ, ερευνήτρια της Facebook επικαλούνται έρευνες και δικές τους και τρίτων από ιδρύματα όπως το Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ ή το Πανεπιστήμιο Κάρνεγκι Μέλον σχετικά με τη συμπεριφορά μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να πιστοποιήσουν ότι η ψυχολογία μας στην πραγματικότητα βελτιώνεται όταν τα χρησιμοποιούμε.
Όμως, όπως εξηγούν στο σχετικό κείμενο στο Newsroom του Μεγάλου Μπλε Δικτύου αυτό συμβαίνει μόνο όταν συμμετέχουμε σε αυτά που διαβάζουμε –όχι όταν καταναλώνουμε παθητικά ό,τι εμφανίζεται στο newsfeed μας ή όταν απλώς ανεβάζουμε status updates. Με πιο απλά λόγια, η Facebook μοιάζει να μας λέει “συμμετέχετε γιατί δε χανόμαστε μόνο εμείς –αλλά κι εσείς” και πλέον έχει και τα επιστημονικά δεδομένα που το αποδεικνύουν. Ή, εν πάση περιπτώσει, κάποια επιστημονικά δεδομένα που αποδεικνύουν κάτι πολύ βολικό γι αυτή...
Σχόλια