«Kάνε share αν ανήκεις και εσύ στη γενιά των 80s”. “Like αν είσαι και εσύ Ιχθύς”. «Share και like για να συμμετέχεις στον διαγωνισμό». Τρεις από τους χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια παρόμοιους τίτλους αναρτήσεων που κατακλύζουν καθημερινά το news feed των χρηστών και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από σελίδες του Facebook, ώστε να αυξηθεί η αλληλεπίδρασή τους με τους χρήστες. Αναρτήσεις που εκμεταλλεύονται τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο αλγόριθμός του Facebook, ο οποίος δίνει προτεραιότητα στο πεδίο της αλληλεπίδρασης και κατ’ επέκταση αυξάνει τον αριθμό των χρηστών στους οποίους είναι ορατή η δημοσίευση.
Σ’ αυτούς τους τίτλους λοιπόν θέλει να βάλει τέλος το Facebook, ξεκινώντας άμεσα τον υποβιβασμό μεμονωμένων αναρτήσεων που γίνονται αντιληπτοί όχι μόνο από σελίδες αλλά και από προφίλ χρηστών. Ταυτόχρονα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, έχει θέσει σε λειτουργία ένα σύστημα μηχανικής μάθησης (machine learning) το οποίο εκπαιδεύεται για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν αυτές οι αναρτήσεις, έτσι ώστε σε επόμενο στάδιο ο υποβιβασμός τους να γίνεται πιο συστηματικά και να εμφανίζονται όλο και λιγότερο στο news feed των χρηστών. Επιπρόσθετα, στις σελίδες που θα χρησιμοποιούν συστηματικά αυτήν την πρακτική θα δοθεί ένα διάστημα προσαρμογής στους νέους «κανόνες ηθικής» που θέτει το Facebook και εφόσον δεν συμμορφωθούν θα υποβιβάζονται συνολικά.
Στην ανακοίνωση του Facebook σημειώνεται ότι οι αναρτήσεις που ζητούν βοήθεια, συμβουλές ή συστάσεις από τον χρήστη, π.χ. αναρτήσεις που σχετίζονται με εξαφανισμένα παιδιά, τη συγκέντρωση χρημάτων για ένα καλό σκοπό κ.λπ. δεν θα επηρεαστούν αρνητικά από τις αλλαγές.
Σχόλια