Η οικονομική κρίση δεν άφησε ανεπηρέαστη την αγορά των προσωπικών υπολογιστών με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το γ’ τρίμηνο του 2010 να παρουσιάσουν τεράστια πτώση σε ετήσια βάση. Ίσως αυτός να είναι ένας από τους λόγους που ουκ ολίγες αλυσίδες έχουν επιδοθεί ήδη σε μπαράζ προσφορών όσον αφορά στους υπολογιστές.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IDC που δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος (www.sepe.gr), οι πωλήσεις προσωπικών υπολογιστών το γ’ τρίμηνο του 2010 παρουσίασαν πτώση της τάξεως του 40,4% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2009 και διαμορφώθηκαν στις 221.015 τεμάχια. Μάλιστα, οι πωλήσεις φορητών υπολογιστών, μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες τεχνολογικών προϊόντων, μειώθηκαν κατά 45,6% στο γ’ τρίμηνο, ένα σαφές δείγμα της συγκράτησης των δαπανών από την πλευρά των καταναλωτών. Σημαντικά μικρότερη ήταν η πτώση στα επιτραπέζια συστήματα (desktop), καθώς διαμορφώθηκε στο –19,5% και στα 59.134 τεμάχια, ενώ η μόνη κατηγορία με θετικό πρόσημο ήταν αυτή των φορητών υπολογιστών που απευθύνονται σε εταιρικούς πελάτες, όπου υπήρξε αύξηση 5% στα 42.047 τεμάχια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, ακόμη και ο Σεπτέμβριος που θεωρείται ένας καλός μήνας για τις πωλήσεις προϊόντων πληροφορικής λόγω της έναρξης της σχολικής περιόδου δεν κινήθηκε καθόλου ικανοποιητικά τη φετινή χρονιά δυσχεραίνοντας τη συνολική κατάσταση.
Όσον αφορά στην κατάταξη των κατασκευαστών προσωπικών υπολογιστών, υπήρξαν ορισμένες ανακατατάξεις, κυρίως σε όσους βρίσκονται από την τρίτη θέση και κάτω της πρώτης δεκάδας. Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι οι μόνες εταιρείες που παρουσίασαν αύξηση των πωλήσεων τους σε ετήσια βάση ήταν η Dell (+35,4%), κυρίως επειδή τριπλασίασε τα επιτραπέζια συστήματα για εταιρικούς πελάτες που διέθεσε στην ελληνική αγορά, και η Sony. Η τελευταία κατάφερε, μάλιστα, να βρεθεί, για πρώτη φορά στην τέταρτη θέση της αγοράς των φορητών υπολογιστών, πιθανότατα επειδή διαθέτει πλέον στην αγορά περισσότερο προσιτά –όσον αφορά το κόστος απόκτησης- συστήματα.
Σε κάθε περίπτωση, στην πρώτη θέση στο σύνολο της αγοράς προσωπικών υπολογιστών παραμένει η ΗΡ, οι πωλήσεις της οποίας αντιστοιχούν περίπου στο ένα τρίτο του συνολικού αριθμού των διατεθέντων μηχανημάτων. Δεύτερη είναι η Acer, μαζί με την Packard Bell καθώς οι συγκεκριμένες δύο μάρκες ανήκουν στον ίδιο όμιλο, ενώ τρίτη είναι η Toshiba. Αξιοσημείωτη είναι πάντως η παρουσία τριών ελληνικών εταιρειών (Πλαίσιο, e-shop και Multirama) στην πρώτη δεκάδα.
Οι 10 εταιρείες με τις υψηλότερες πωλήσεις PC (γ’ τρίμηνο 2010)
Κατασκευαστής |
Πωλήσεις Γ’ τριμ. 2010 |
Μερίδιο αγοράς |
Διαφορά πωλήσεων σε σχέση με Γ’ τριμ. 2009 |
HP` |
65.005 |
29,4% |
-25,7% |
Acer – Packard Bell |
34.054 |
15,4% |
-53,4% |
Toshiba |
18.582 |
8,4% |
-53,5% |
Πλαίσιο |
17.186 |
7,8% |
-29,8% |
Dell |
14.889 |
6,7% |
35,4% |
Sony |
14.360 |
6,5% |
24,5% |
Lenovo |
11.369 |
5,1% |
-26,8% |
e-shop |
6.180 |
2,8% |
-11,1% |
Multirama |
5.500 |
2,5% |
-43% |
Apple |
5.190 |
2,3% |
35,5% |
Άλλοι |
28.700 |
13% |
-67,2% |
Σύνολο |
221.015 |
100% |
-40,4% |
Οι 10 εταιρείες με τις υψηλότερες πωλήσεις φορητών υπολογιστών (γ’ τρίμηνο 2010)
Κατασκευαστής |
Πωλήσεις Γ’ τριμ. 2010 |
Μερίδιο αγοράς |
Διαφορά πωλήσεων σε σχέση με Γ’ τριμ. 2009 |
HP` |
56.024 |
34,6% |
-26,8% |
Acer – Packard Bell |
33.803 |
20,9% |
-53,3% |
Toshiba |
18.582 |
11,5% |
-53,5% |
Sony |
14.360 |
8,9% |
25,4% |
Lenovo |
10.334 |
6,4% |
-23,8% |
Dell |
9.995 |
6,2% |
7,3% |
Πλαίσιο |
4.912 |
3,0% |
-32,7% |
Apple |
3.620 |
2,2% |
27,7% |
Asus |
3.341 |
2,1% |
-31,3% |
Fujitsu |
3.233 |
2,0% |
-18,2% |
Άλλοι |
3.677 |
2,3% |
-82,9% |
Σύνολο |
161.881 |
100% |
-45,6% |
Πηγή: IDC (προκαταρκτικά αποτελέσματα)
Σχόλια