Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018 θα ξεκινήσει η εμπορική διάθεση του European Aviation Network (ΕΑΝ), του δικτύου που θα παρέχει ευρυζωνικό internet σε πτήσεις πάνω από την Ευρώπη, όπως ανακοίνωσαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου, η Deutsche Telekom και ο Inmarsat, μαζί με τη Nokia. Μια εξέλιξη που αλλάζει τα δεδομένα στην αεροπορική αγορά και τους πελάτες της, καθώς θα επιτρέψει στις αεροπορικές εταιρείες να αποκτήσουν ένα επιπλέον κανάλι εσόδων και στους καταναλωτές την ευχέρεια να χρησιμοποιούν τα smartphones και άλλες φορητές συσκευές στα αεροπλάνα.
Το EAN είναι το πρώτο ενοποιημένο δίκτυο στον κόσμο, που συνδυάζει τη δορυφορική τεχνολογία S-band και συμπληρωματικά την επίγεια τεχνολογία LTE και αποτελείται από 300 σταθμούς βάσης στο σύνολο των 28 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ολοκλήρωση του δικτύου των σταθμών βάσης ακολούθησε την επιτυχή εκτόξευση του δορυφόρου του Inmarsat το περασμένο καλοκαίρι, ο οποίος έκτοτε έχει δοκιμαστεί εκτενώς και έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία από τον Σεπτέμβριο του 2017.
Χάρτης του δικτύου European Aviation Network
Όπως ανακοίνωσαν οι εταιρείες η υπηρεσία δοκιμάστηκε σε αρκετές πτήσεις επιβεβαιώνοντας ότι η πραγματική απόδοση του EAN ανταποκρίνεται στον σχεδιαστικό στόχο, επιτυγχάνοντας χαμηλή χρονική καθυστέρηση (latency), μικρότερη από 100 ms. Στην πιλοτική φάση της υπηρεσίας οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν με τον όμιλο International Airlines Group (IAG - British Airways, Iberia, Aer Lingus, Vueling) ο οποίος έχει ήδη ξεκινήσει την εγκατάσταση του εξοπλισμού του EAN σε αεροσκάφη.
Σημαντική η συμμετοχή του ομίλου ΟΤΕ
Στρατηγικό ρόλο στην ανάπτυξη του δικτύου είχε και ο Όμιλος ΟΤΕ, ο οποίος επιλέχθηκε από τον Inmarsat ώστε να αναλάβει την εγκατάσταση και λειτουργία της επίγειας δορυφορικής υποδομής του νέου δικτύου. Ο δορυφορικός σταθμός, που εγκαταστάθηκε στο Κέντρο Δορυφορικών Επικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ στην Νεμέα, αποτελεί το σημείο διασύνδεσης με τον δορυφόρο του Inmarsat.
Άποψη από το Κέτρο δορυφορικών επικοινωνιών του ΟΤΕ στην Νεμέα.
Ταυτόχρονα, η Cosmote ανέλαβε την κάλυψη του εναέριου χώρου της Ελλάδας, προχωρώντας σε ειδικό σχεδιασμό και εγκατάσταση σταθμών βάσης προηγμένης τεχνολογίας με ακτίνα κάλυψης 150 χιλιομέτρων στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα.
Σχόλια