Αφού τα πάντα έχουν γίνει «έξυπνα» μάλλον ήρθε η ώρα να γίνουν έξυπνες και οι πληρωμές. Τουλάχιστον υποστήριζαν τα στελέχη της Visa κατά τη διάρκεια του Visa Innovation Exchange, μίας ημερίδας καινοτομίας που πραγματοποιήθηκε χθες (14/2) στο Τελ Αβίβ.
"Η εποχή των έξυπνων πληρωμών έρχεται" ήταν η χαρακτηριστική ατάκα του Bill Gajda, ανώτερου αντιπροέδρου της Visa με περιοχή ευθύνης την καινοτομία και τις στρατηγικές συνεργασίες. Σύμφωνα με τον κ. Gajda οι αλλαγές είναι πολλές στο χώρο των πληρωμών και για παράδειγμα είναι πλέον ιδιαίτερα δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς τις ψηφιακές πληρωμές που γίνονται μέσω του Διαδικτύου (online) με εκείνες που γίνονται σε φυσικά σημεία πώλησης (offline).
Την ίδια στιγμή, η αγορά των τραπεζικών υπηρεσιών ανοίγει σε νέους "παίκτες" και πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχει η συζήτηση για το αποκαλούμενο "open banking", με την οδηγία της ΕΕ για τις πληρωμές (σ.σ. πρόκειται για την PSD II) να είναι ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά δείγματα.
Προς το παρόν, πάντως δεν έχουμε ακόμη δει ακόμη να αξιοποιείται το PSD II και η δυνατότητα που έχουν εταιρείες από άλλους κλάδους να έχουν πρόσβαση στα τραπεζικά δεδομένα ενός καταναλωτή, με την άδεια, φυσικά, του. Τουλάχιστον, αυτό υποστήριξαν οι συμμετέχοντες στο πάνελ για το open banking, όπου αρκετές τράπεζες, όπως η HSBC, για παράδειγμα, έδειξαν ότι θα ήθελαν και εκείνες να αξιοποιήσουν το PSD II για να προσφέρουν νέες υπηρεσίες, όπως να μπορεί ένας καταναλωτής να δει μέσα από ένα app την εικόνα όλων των λογαριασμών του ανεξαρτήτως τράπεζας!
Αλλαγές υπάρχουν σε πολλούς κλάδους και ιδίως αυτός του λιανεμπορίου δείχνει να επηρεάζεται περισσότερο από πολλούς καθώς εμφανίζονται νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Μία ενδιαφέρουσα περίπτωση που παρουσιάστηκε στο Visa Innovation Exchange ήταν το βρετανικό TBSeen, το οποίο λειτουργεί ως ενδιάμεσος (aggregator) για την πώληση επιλεγμένων προϊόντων και υπηρεσιών σε γυναίκες ηλικίας άνω των 40 ετών. Σύμφωνα με τη δημιουργό του συγκεκριμένου site, Kate Thornton, πρόκειται για μία κατηγορία καταναλωτών, στην οποία τα brands δεν δίνουν ιδιαίτερη προσοχή και τα παρουσιάζουν και με λάθος τρόπο, αλλά έχει σημαντική αγοραστική δύναμη.
Στο χώρο του λιανεμπορίου, πάντω, το κλειδί, όπως επισημάνθηκε αρκετές φορές είναι η σωστή αξιοποίηση των δεδομένων και η χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών προκειμένου να βελτιωθεί η εμπειρία των καταναλωτών και η επικοινωνία με την υπηρεσία.
Το Visa Innovation Exchange ήταν μία ευκαιρία για μία σειρά από ισραηλινά startups, τα οποία συνεργάζονται ήδη με τη Visa, να δείξουν τις δυνατότητες τους. Το startup οικοσύστημα είναι εξαιρετικά ισχυρό στο Τελ Αβίβ με πολλά επενδυτικά funds που χρηματοδοτούν καινοτόμες ιδέες.
Στις εταιρείες που ξεχώρισαν κατά τη διάρκεια της ημερίδας περιλαμβάνονται η Gamitee που προσφέρει τη δυνατότητα να αποκτά ένα online κατάστημα του μία πλατφόρμα για ανταλλαγή απόψεων και μηνυμάτων μεταξύ μίας ομάδας φίλων που θέλουν να σχολιάσουν ένα συγκεκριμένο προϊόν αλλά και η Syte που δίνει τη δυνατότητα να ψάξει κάποιος για παρεμφερή προϊόντα χρησιμοποιώντας απλά τη φωτογραφία του προϊόντος που αρέσει. Η συγκεκριμένη εφαρμογή δείχνει εξαιρετικά πρακτική για όσους αναζητούν ρούχα, για παράδειγμα.
Πολλά startups έδειξαν ότι ασχολούνται με τη συγκέντρωση και διαχείριση δεδομένων, όπως το Weezmo, το οποίο απευθύνεται σε εταιρείες λιανικής πώλησης και παίρνει στοιχεία από τις αποδείξεις, και η Otonomo, η οποία είναι στο χώρο των διασυνδεδεμένων οχημάτων. Η HopOn έδειξε μία πολύ ωραία λύση για "έξυπνο εισιτήριο" σε μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ η sPark έχει μία εφαρμογή που προτείνει στους χρήστες της διαδρομές με περισσότερες ευκαιρίες για να βρουν θέση στάθμευσης αλλά και επιλογές για πάρκινγκ.
Ενδιαφέρουσα ιδέα και το Charge After, το οποίο μπορεί να σου βγάλει κάρτα άμεσα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ολοκλήρωσης μίας παραγγελίας (checkout). Ή απλά να αυξήσει το πιστωτικό όριο ώστε να μπορέσεις να ολοκληρώσεις την αγορά. Και σου δίνει 6 μήνες περιθώριο να πληρώσεις άτοκα το ποσό που χρεώθηκες!
Σχόλια