Μια ακόμα μεγάλη και αναπτυσσόμενη αγορά εγκαταλείπει η Uber, μετά την Κίνα, προχωρώντας στην πώληση της δραστηριότητάς της στην Νοτιοανατολική Ασία (συμπεριλαμβανομένης και της υπηρεσίας delivery UberEats) στην ανταγωνίστρια Grab. Ωστόσο η κίνηση αυτή δεν έχει μόνο νικητές και ηττημένους, καθώς η πώληση δεν γίνεται σε μετρητά αλλά μέσω της συμμετοχής της Uber στο μετοχικό κεφάλαιο της Grab. Ειδικότερα, η αμερικάνικη εταιρεία για την πώληση της δραστηριότητάς της στην περιοχή αποκτά το 27,5% του μετοχικού κεφαλαίου της Grab, ενώ ο διευθύνων σύμβουλός της κατέχει πλέον θέση στο διοικητικό συμβούλιο της ασιατικής εταιρείας.
Ωστόσο, αν έπρεπε να διαλέξουμε έναν νικητή αυτός δεν θα ήταν άλλος από το μεγαλύτερο μέτοχο και στις δύο εταιρείες, την ιαπωνική Softbank, η οποία πίεζε και τα κατάφερε να μειώσει τον ανταγωνισμό σε μια περιοχή, όπου η αγορά μίσθωσης αυτοκινήτου αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 δισ. δολάρια το 2025, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.
Μετά την κίνηση αυτή, ο όμιλος του πολυμήχανου Masayoshi Son, επικεφαλής της Softbank, συμμετέχει με μεγάλα πακέτα μετοχών σε όλα τα μεγάλα ονόματα της περιοχής της Ασίας: στην Grab, στην ινδική Ola και στην κινέζικη Didi Chuxing. Όλες οι παραπάνω εταιρείες εκτιμάται ότι πραγματοποιούν 45 εκατομμύρια διαδρομές κατά μέσο όρο κάθε μέρα.
Σχόλια