Την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε αναφερθεί στις σημαντικές ανακοινώσεις της Uber, σχετικά με τα σχέδια της στο πεδίο των ιπτάμενων ταξί, οι δοκιμές των οποίων αναμένεται να ξεκινήσουν σε δύο χρόνια.
Στο πλαίσιο του ίδιου συνεδρίου, έξι εταιρείες ηγέτες στο χώρο της αρχιτεκτονικής και της μηχανολογικής παρουσίασαν τα πρώτα σχέδια των uberAIR Skyports, των ελικοδρομίων δηλαδή που θα εξυπηρετούν την απογείωση/προσγείωση των ιπτάμενων ταξί της εταιρείας. Σχέδια που αν μη τι άλλο καταδεικνύουν τα πρώτα βήματα των ηγετών της βιομηχανίας στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν τις κατάλληλες υποδομές για εργασίες μεγάλου μεγέθους των δικτύων uberAIR εντός και γύρω από τις πόλεις.
Ανάμεσα στις δεκάδες συμμετοχές, τα έξι πιλοτικά σχέδια επιλέχθηκαν, σύμφωνα με την εταιρεία, με βάση τον υψηλό βαθμό ρεαλισμού και τεχνικής σκοπιμότητας.
Μερικές από τις προδιαγραφές των Skyports περιλαμβάνουν την υποστήριξη διαδικασιών προσγείωσης και απογείωσης του uberAIR σε ένα γεμάτο κόσμο σημείο, όπως ένα στάδιο ή ένα χώρο συναυλίας, την ικανοποίηση των αναγκών μετακίνησης περισσότερων από 4.000 επιβατών την ώρα, καλύπτοντας 30 στρέμματα (3 εκτάρια) και πληρώντας τις προδιαγραφές θορύβου και περιβάλλοντος, ώστε να διασφαλίζουν σε ποσοστό 100% ότι τα ηλεκτρικά VTOLS είναι ικανά να επαναφορτιστούν ανάμεσα στις μετακινήσεις με ελάχιστη επίδραση στις κοντινές κοινότητες.
Ας δούμε τα έξι επιλεγμένα σχέδια:
To σχέδιο της BOKA Powell μπορεί να εξυπηρετήσει 2.000 απογειώσεις και προσγειώσεις την ώρα, αλλά και την κίνηση των "ιπτάμενων ταξί" ανάλογα με την κατεύθυνση του ανέμου.
To σχέδιο της Beck Group θυμίζει κυψέλη, διαθέτοντας ένα υπερυψωμένο "κατάστρωμα" απογείωσης και προσγείωσης.
Ένα ακόμα σχέδιο εμπνευσμένο από τις κυψέλες, αυτή τη φορά από την Humphrey's & Partners, Είναι εξοπλισμένο με εξωτερικές οθόνες που επιτρέπουν τον εναρμονισμό του κτιρίου με τον περιβάλλοντα χώρο.
Το σχέδιο της Gannet Fleming είναι μια ευέλικτη κατασκευή που μπορεί να υποστηρίξει όλες τις μορφές αστικών μεταφορών.
To σχέδιο της Corgan περιλαμβάνει μια κατασκευή σε τρία στρώματα: το ανώτερο επίπεδο είναι εκείνο της απογείωσης/προσγείωσης, στο μεσαίο φιλοξενείται σταθμός μετεπιβίβασης, ενώ το κατώτερο επίπεδο περιλαμβάνει ένα αυτοκινητόδρομο.
Το σχέδιο της κοινοπραξίας Pickard Chilton με Arup περιλαμβάνει μια κατασκευή με πολλαπλά επίπεδα απογείωσης και προσγείωσης.
Σχόλια